Pregledni rad
https://doi.org/10.31299/hrri.60.2.8
Primjena mindfulnessa u području edukacijske rehabilitacije
Renata Martinec
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Borongajska 83f, Zagreb, Hrvatska
*
Dora Domić
; Centar za odgoj i obrazovanje "Ivan Štark", Drinska 12B, Osijek, Hrvatska
Damir Miholić
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Borongajska cesta 83f, Zagreb, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Mindfulness (usredotočena svjesnost) se odnosi na proces usmjeravanja pažnje, odnosno svjesnost o onome što se događa u našem umu, tijelu i vanjskoj okolini u sadašnjem trenutku, sa stavom prihvaćanja, neprosuđivanja, prijateljstva i otvorenosti. Različita istraživanja iz područja medicine, psihologije, neuroznanosti i drugih srodnih disciplina ukazuju na to da provođenje mindfulness programa i tehnika može imati brojne dobrobiti kod različite populacije
korisnika u području poticanja psihofizičke homeostaze, emocionalne samoregulacije i uspješnijih socijalnih odnosa. Na temelju ovih spoznaja definiran je cilj ovoga rada koji se odnosio na pregled i analizu rezultata dosadašnjih istraživanja u svrhu razmatranja načina i učinkovitosti primjene mindfulnessa u području edukacijske rehabilitacije, u sljedećim skupinama korisnika: 1) djeca s teškoćama u razvoju / osobe s invaliditetom, 2) roditelji, 3) stručnjaci uključeni u edukacijsko-rehabilitacijski proces. Rezultati recentnih istraživanja, obuhvaćenih pregledom literature u ovom radu, upućuju na pozitivne utjecaje mindfulnessa, na
tjelesne, psihoemocionalne i socijalne dimenzije temeljene na promjenama u neurološkom i endokrinološkome statusu te aktivnostima autonomnog živčanog sustava. Promjene se također očituju u doživljaju sebe, kvaliteti međuljudskih odnosa, razini percipiranog stresa te usvojenim tehnikama i strategijama suočavanja s nepovoljnim životnim situacijama. Također, uočena je potreba provođenja daljnjih znanstvenih i primijenjenih istraživanja koja bi doprinijela brojnijoj i
učinkovitijoj primjeni mindfulnessa u području edukacijske rehabilitacije.
Ključne riječi
edukacija; rehabilitacija; mindfulness; učinkovitost
Hrčak ID:
323977
URI
Datum izdavanja:
19.12.2024.
Posjeta: 0 *