Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Terenski rad u nastavi povijesti – učenje metodom otkrivanja

Danijela Trškan


Puni tekst: hrvatski pdf 248 Kb

str. 207-216

preuzimanja: 3.064

citiraj


Sažetak

U Velikoj se Britaniji koristi suvremena metoda učenja povijesti - metoda učenja otkrivanjem, gdje učenici sami ili uz pomoć pitanja pronalaze podatke i na temelju dokaza interpretiraju prošlost. Učenje pomoću otkrivanja prošlosti odvija se na četirima razinama, pritom učenici na svakoj razini odgovaraju na određena pitanja. Na prvoj razini učenici pokušavaju odgovoriti na pitanje: Što mi govori ovaj izvor?; na drugoj: Što mogu pretpostaviti i zaključiti iz tog izvora?; na trećoj razini: Što mi izvor ne govori?; i na četvrtoj, zadnjoj razini: Koja još pitanja moram postaviti da bih riješio zadatak? Elementi otkrivanja dolaze do izražaja i pri terenskom radu. Glavne metode terenskog rada koje se najčešće koriste u Velikoj Britaniji (opažanje, otkrivanje i postavljanje hipoteza) uključuju brojna pitanja i zadatke pomoću kojih učenici sami otkrivaju prošlost.

Ključne riječi

terenske metode rada: opažanje; otkrivanje; postavljanje hipoteza; učenje pomoću otkrivanja

Hrčak ID:

36976

URI

https://hrcak.srce.hr/36976

Datum izdavanja:

18.12.2007.

Posjeta: 5.215 *

accessibility

closePristupačnostrefresh

Ako želite spremiti trajne postavke, kliknite Spremi, ako ne - vaše će se postavke poništiti kad zatvorite preglednik.