Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi nastavnika o kajkavskome narječju

Tamara Turza-Bogdan ; Učiteljski fakultet, Zagreb - Odsjek u Čakovcu


Puni tekst: hrvatski pdf 164 Kb

str. 173-192

preuzimanja: 1.725

citiraj


Sažetak

U radu se promišlja o mjestu narječja u hrvatskom školskom sustavu. Naglašava se važnost poučavanja o narječjima i pomoću narječja. Ne zanemaruje se pritom osnovni cilj nastave hrvatskoga jezika, a to je usvajanje jezičnog standarda. Položaj narječja u nastavi ovisi o nastavnom planu i programu kao temeljnom školskom dokumentu i nastavnicima, nositeljima obrazovnog procesa. U istraživanju se ispituje nastavnikova konotacija pojma kajkavsko narječje. Odabran je uzorak nastavnika iz dviju različitih županija u odnosu na nezavisnu varijablu, narječje kojemu pripadaju. Ispituju se učitelji razredne nastave i profesori hrvatskoga jezika. Dvije se skupine uspoređuju statističkim postupcima obrade podataka, a na temelju dobivenih rezultata zaključuje se o položaju narječja u školskoj praksi.

Ključne riječi

hrvatski jezik; kajkavsko narječje; nastavnici; stavovi

Hrčak ID:

75278

URI

https://hrcak.srce.hr/75278

Datum izdavanja:

15.9.2010.

Posjeta: 2.796 *