Izvorni znanstveni članak
Uloga zavičajnoga idioma u razvoju jezičnokomunikacijske kompetencije učenika mlađe školske dobi
Lucija Puljak
; OŠ Pučišća
Sažetak
Sažetak
U ovom se radu raspravlja o tome kako dječja uporaba zavičajnoga
govora u školskoj i svakodnevnoj komunikaciji utječe na usvajanje
standardnoga jezika i razvoj jezičnokomunikacijske kompetencije.
Jezični razvoj ima svoj prirodni slijed koji treba poštivati kako
bi pojedinac ovladao jezikom i ostvario jezičnokomunikacijsku
kompetenciju.
Iako institucionalizirani odgoj pretpostavlja uporabu standardnoga
jezičnog idioma, djeca se pretežito služe materinskim (zavičajnim)
izričajem s kojim imaju najviše komunikacijskoga iskustva. Njihov
„standardni“ govorni iskaz zato očekivano obiluje različitim
pogrješkama. U mnogobrojnim dječjim jezičnim pogrješkama
prepoznaje se preklapanje (interferencija) standardnoga i zavičajnog
idioma. Ovaj rad odgovara na pitanje kako znanje zavičajnoga idioma
pridonosi usvajanju standarda.
Ključne riječi
zavičajni idiom; standardni idiom; jezične sposobnosti; jezičnokomunikacijska kompetencija; imanentna gramatika
Hrčak ID:
86380
URI
Datum izdavanja:
15.10.2011.
Posjeta: 3.825 *