Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uloga zavičajnoga idioma u razvoju jezičnokomunikacijske kompetencije učenika mlađe školske dobi

Lucija Puljak ; OŠ Pučišća


Puni tekst: hrvatski pdf 441 Kb

str. 293-305

preuzimanja: 2.406

citiraj


Sažetak

Sažetak
U ovom se radu raspravlja o tome kako dječja uporaba zavičajnoga
govora u školskoj i svakodnevnoj komunikaciji utječe na usvajanje
standardnoga jezika i razvoj jezičnokomunikacijske kompetencije.
Jezični razvoj ima svoj prirodni slijed koji treba poštivati kako
bi pojedinac ovladao jezikom i ostvario jezičnokomunikacijsku
kompetenciju.
Iako institucionalizirani odgoj pretpostavlja uporabu standardnoga
jezičnog idioma, djeca se pretežito služe materinskim (zavičajnim)
izričajem s kojim imaju najviše komunikacijskoga iskustva. Njihov
„standardni“ govorni iskaz zato očekivano obiluje različitim
pogrješkama. U mnogobrojnim dječjim jezičnim pogrješkama
prepoznaje se preklapanje (interferencija) standardnoga i zavičajnog
idioma. Ovaj rad odgovara na pitanje kako znanje zavičajnoga idioma
pridonosi usvajanju standarda.

Ključne riječi

zavičajni idiom; standardni idiom; jezične sposobnosti; jezičnokomunikacijska kompetencija; imanentna gramatika

Hrčak ID:

86380

URI

https://hrcak.srce.hr/86380

Datum izdavanja:

15.10.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.825 *