Stručni rad
NIKOLA ANDRIĆ U OSNOVNOŠKOLSKOJ NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA (U POVODU 70. OBLJETNICE SMRTI)
Vesna Vujić
; Osnovna škola Trpinja, Hrvatska
Sažetak
U radu se nastoji osvijestiti potreba upoznavanja učenika s trajnom težnjom naših
pisaca i jezikoslovaca za usavršavanjem hrvatskoga jezika te naglašavanjem njegovih posebnosti
i ljepote rabljenjem mnogobrojnih izražajnih mogućnosti koje hrvatski jezik ima. Nikola
Andrić cijeli je život radio za boljitak Hrvatske i ostavio niz djela koja je moguće uporabiti
kao metodičke predloške za obradu velikog broja osnovnoškolskih nastavnih tema. Na početku
donosimo kratku biografiju kako bismo ukazali na važnost i veličinu Andrićeva rada. Potom
dajemo prijedlog tekstova i obrazovnih postignuća za pojedine teme te scenarij jednoga
nastavnog sata u kojem bi se kao tekst za analizu rabili savjeti iz Braniča jezika hrvatskoga,
najpoznatijeg jezičnog savjetnika s početka 20. stoljeća koji je bio preporučen za uporabu u
školama. Ističući načelo zavičajnosti, pružamo učenicima mogućnost uspoređivanja lokalnoga
idioma s književnim jezikom, osvješćujemo potrebu učenja standardnoga jezika i ističemo
njegovu tronarječnu slojevitost. U godini u kojoj obilježavamo 70. obljetnicu Andrićeve smrti,
želja nam je potaknuti učitelje na proučavanje njegova rada i poučavanje učenika o njegovu
djelu kako bismo odali počast tomu velikom Vukovarcu.
Ključne riječi
Branič jezika hrvatskoga; jezično savjetništvo; lokalni idiom; načelo zavičajnosti; nastavne teme; Nikola Andrić; standardizacija hrvatskoga jezika
Hrčak ID:
95256
URI
Datum izdavanja:
17.12.2012.
Posjeta: 2.615 *