Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21861/hgg.2011.73.01.04

Geografija slobodnog vremena mladih – kako izabrati svoj najdraži trgovački centar

Martina Jakovčić orcid id orcid.org/0000-0001-5555-4383 ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Marulićev trg 19/II, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 658 Kb

str. 51-69

preuzimanja: 2.509

citiraj


Sažetak

Provođenje slobodnog vremena najčešće se promatra kao tema turističke geografije. Trgovački centar jedno je od češćih mjesta provođenja slobodnog vremena, što podrazumijeva i niz ekonomskih aktivnosti, čime slobodno vrijeme postaje tema trgovinske, a time i ekonomske geografije. Sociolozi sve češće ističu kako su trgovački centri preuzeli ulogu parkova kao mjesta druženja i provođenja slobodnog vremena adolescenata. Većina roditelja s odobravanjem promatra tu promjenu jer trgovački centri nude određeni osjećaj
sigurnosti i kontrole. Lutanje trgovačkim centrom, bez izraženog cilja, sve više postaje način provođenja slobodnog vremena mladih u Hrvatskoj. Do sada je u stranoj literaturi izrađeno nekoliko modela razumijevanja doživljaja trgovačkih centara. Ovaj rad opisuje
faktore koji utječu na čestinu posjeta i duljinu boravka u trgovačkom centru te utječu na izbor ”najdražega” trgovačkog centra. S obzirom na trend sve bržeg otvaranja sve više trgovačkih centara ovaj model mogao bi pronaći primjenu u trgovačkim centrima prilikom
kreiranja njihove politike ”borbe” za kupce.

Ključne riječi

mladi; slobodno vrijeme; trgovački centri; Hrvatska

Hrčak ID:

71449

URI

https://hrcak.srce.hr/71449

Datum izdavanja:

1.8.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.677 *