Izvorni znanstveni članak
Upravljanje semantičkim vrijednostima medijskih objava i takozvana dekriminalizacija klevete
Branko Hebrang
; Visoka škola za odnose s javnošću i studij medija Kairos, Zagreb, Hrvatska
Vladimira Hebrang
; Odvjetnički ured, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U članku se istražuju upravljanje javnim znanjem u informacijskom prostoru te komunikacijske metode uvjeravanja i stvaranja suglasnosti za tobožnju dekriminalizaciju klevete u hrvatskom društvu. Na uzorku medijskih objava prikazane su metode uvjeravanja i upravljanja semantičkim vrijednostima poruka
u diskursu suprotnom pravnim i moralnim normama kojima je relativizirano značenje i reducirano kažnjavanje klevete. Tako je stvorena i suglasnost za promjenu društvenih vrednota, premda je kleveta, kao semantički štetna poruka, nominalno i dalje kazneno djelo. Ostaje otvoreno pitanje zašto je nevjerodostojna medijska poruka prihvatljivija novinarskomu zanimanju i hrvatskomu pravosudnomu sustavu od jednostavnijega rješenja da novinari i mediji trebaju objavljivati vjerodostojne podatke i obavijesti.
Ključne riječi
upravljanje javnim znanjem; uvjeravanje; kleveta; dekriminalizacija klevete
Hrčak ID:
71704
URI
Datum izdavanja:
5.5.2011.
Posjeta: 2.758 *