Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

ONLINE KUPNJA I (NE)MOGUĆNOSTI ZAŠTITE PRIVATNOSTI U INTERNET BANKARSKOM POSLOVANJU

Renata Mekovec ; Fakultet organizacije i informatike, Sveučilište u Zagrebu, Varaždin, Hrvatska
Krsto Kero ; Fakultet organizacije i informatike, Sveučilište u Zagrebu, Varaždin, Hrvatska
Benedikt Bojanić-Glavica ; Fakultet organizacije i informatike, Sveučilište u Zagrebu, Varaždin, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 580 Kb

str. 35-43

preuzimanja: 1.140

citiraj


Sažetak

Živimo u društvu koje karakterizira upotreba World Wide Weba, pametnih mobilnih uređaja i društvenih mreža, gdje pojedinac može biti nadziran te može biti određena njegova trenutna lokacija. Svaku od ovih novorazvijenih tehnogija prate različiti problemi vezani uz privatnost. Prvo, ove tehnologije omogućavaju da pojedinci budu nadzirani i praćeni pa se na taj način može prikupiti puno informacija o korisnicima određene tehnologije. Drugo, tako prikupljene informacije mogu biti pohranjene, kombinirane te analizirane u bilo koje vrijeme. Na kraju, ove tehnologije omogućavaju daljnje širenje i publikaciju informacija u raznim oblicima. Ukoliko se navedene tehnologije zlobupotrijebe može doći do različitih oblika povrede privatnosti korisnika. Privatnost se može definirati kao osnovno ljudsko pravo. Pošto se pojedinci međusobno razlikuju tako se i shvaćanje pojma privatnosti, ali i povrede privatnosti može razlikovati od pojedinca do pojedinca. Cilj empirijskog istraživanja prezentiranog u ovom radu bio je ispitati stavove ispitanika vezano uz pitanja o njihovoj zabrinutosti za privatnost prilikom korištenja usluga kupovanja/plaćanja robe putem Interneta (online kupnje) i/ili Internet bankarstva. Nadalje, željeli smo ispitati odnose između različitih činitelja koji mogu imati utjecaj na korisnikovu percepciju online privatnosti. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji veza između percepcije ispitanika vezano za njegovu online privatnost i njegove zabrinutosti za količinu informacija koje se prikupljaju o njemu prilikom njegove online aktivnosti. Također postoji pozitivna veza ispitanikove percepcije online privatnosti i njegove percepcije postojećih pravnih okvira vezanih uz zaštitu privatnosti osobnih podataka.

Ključne riječi

komunikacija; online kupovina; internet

Hrčak ID:

79923

URI

https://hrcak.srce.hr/79923

Datum izdavanja:

22.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.605 *