Prethodno priopćenje
Kriterij ocjenjivanja nastavnika biologije i kemije
Renata Ruić
orcid.org/0000-0003-4060-4979
; Gimnazija Franje Petrića, Zadar
Sažetak
Rad prikazuje rezultate empirijskog istraživanja kriterija ocjenjivanja na temelju mišljenja nastavnika kemije i biologije u osnovnoj i srednjoj školi. Istraživanje je provedeno s 212 nastavnika iz cijele Hrvatske, čija su mišljenja prikupljena posebno konstruiranim upitnikom koji se sastoji od otvorenih i zatvorenih pitanja te skale sudova. Istraživanjem su obuhvaćeni nastavnici koji su završili nastavnički studij te oni s nenastavničkim studijem koji su naknadno završili dopunsko pedagoško-psihološko i metodičko obrazovanje. Cilj istraživanja bio je utvrditi čemu je prilagođen kriterij ocjenjivanja nastavnika, što utječe na njega te postoji li razlika u kriteriju ocjenjivanja s obzirom na godine radnog staža i vrstu diplomskog studija. Rezultati pokazuju da nastavnici, ovisno o učeniku ili situaciji, prilagođavaju kriterij ocjenjivanja. Većina nastavnika smanjila je kriterij zbog povećanog pritiska javnosti, roditelja i prosvjetne vlasti te nastalih promjena u društvu. Ne postoji statistički značajna razlika u ponašanju i stavovima između nastavnika biologije i kemije ili između nastavnika koji su završili nastavnički studij i onih koji su stekli pedagoške kompetencije nakon završenog dopunskog pedagoškopsihološkog i metodičkog obrazovanja. Postoje statistički značajne razlike među ispitanicima s različitim brojem godina staža. Naime, mlađi ispitanici do deset godina staža ne osjećaju pritisak roditelja i prosvjetnih vlasti pri ocjenjivanju te ne smanjuju kriterij ocjenjivanja zbog općeg trenda u društvu za razliku od starijih kolega.
Ključne riječi
nastavnik; vrednovanje; kriterij ocjenjivanja; biologija; kemija
Hrčak ID:
81015
URI
Datum izdavanja:
10.4.2012.
Posjeta: 2.531 *