Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave

Ivica Brkić ; Osnovna škola Vladimira Nazora, Zagreb
Majda Rijavec orcid id orcid.org/0000-0001-6361-9968 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 153 Kb

str. 211-225

preuzimanja: 8.501

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u izvorima stresa, strategijama suočavanja sa stresom, te životnom zadovoljstvu između učitelja razredne i učitelja predmetne nastave. Istraživanje je provedeno u 8 osnovnih škola u gradu Zagrebu na uzorku od 180 učitelja (84 učitelja razredne i 96 učitelja predmetne nastave).
Rezultati t-testa su pokazali da nije bilo statistički značajne razlike u izvorima stresa, strategijama suočavanja sa stresom niti u životnom zadovoljstvu.
Rezultati multiple regresijske analize pokazali su da su suočavanje usmjereno na problem i suočavanje usmjereno na emocije bitni prediktori životnog zadovoljstva. Oni učitelji koji za strategiju suočavanja sa stresom odabiru usmjerenost na problem imaju veće životno zadovoljstvo, dok oni učitelji koji za suočavanje sa stresom odabiru usmjerenost na emocije imaju manje životno zadovoljstvo.

Ključne riječi

stres; suočavanje; životno zadovoljstvo; učitelji razredne i predmetne nastave

Hrčak ID:

82734

URI

https://hrcak.srce.hr/82734

Datum izdavanja:

15.4.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 12.827 *