Izvorni znanstveni članak
Izvori stresa, suočavanje sa stresom i životno zadovoljstvo učitelja razredne i predmetne nastave
Ivica Brkić
; Osnovna škola Vladimira Nazora, Zagreb
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u izvorima stresa, strategijama suočavanja sa stresom, te životnom zadovoljstvu između učitelja razredne i učitelja predmetne nastave. Istraživanje je provedeno u 8 osnovnih škola u gradu Zagrebu na uzorku od 180 učitelja (84 učitelja razredne i 96 učitelja predmetne nastave).
Rezultati t-testa su pokazali da nije bilo statistički značajne razlike u izvorima stresa, strategijama suočavanja sa stresom niti u životnom zadovoljstvu.
Rezultati multiple regresijske analize pokazali su da su suočavanje usmjereno na problem i suočavanje usmjereno na emocije bitni prediktori životnog zadovoljstva. Oni učitelji koji za strategiju suočavanja sa stresom odabiru usmjerenost na problem imaju veće životno zadovoljstvo, dok oni učitelji koji za suočavanje sa stresom odabiru usmjerenost na emocije imaju manje životno zadovoljstvo.
Ključne riječi
stres; suočavanje; životno zadovoljstvo; učitelji razredne i predmetne nastave
Hrčak ID:
82734
URI
Datum izdavanja:
15.4.2011.
Posjeta: 12.827 *