Izvorni znanstveni članak
Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva
Saša Puzić
orcid.org/0000-0001-7231-7312
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Karin Doolan
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Danijela Dolenec
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Sažetak
Osnovni cilj rada jest ukazati na važnost socijalne dimenzije u reformi visokog
školstva u Hrvatskoj i Europi. Pritom valja imati na umu činjenicu da je iznalaž
enje europskih političkih preporuka za poboljšanje kvalitete i pravednosti javnih
sustava visokog obrazovanja osnovna zadaća ministarskih konvencija Bolonjskoga
procesa. Sukladno tome, u radu se pokušava odgovoriti na pitanja pridonose li, na
normativnoj razini, institucije visokog obrazovanja uklanjanju nejednakosti u pristupu
i sudjelovanju u visokom obrazovanju, odnosno na koji se način učešće u visokoš
kolskom obrazovanju posreduje višim društvenim statusom. Analizi ovih pitanja
pristupa se u tri koraka: najprije se, na osnovi analize službenih dokumenata Bolonjskog
procesa, konceptualno određuje što je to “socijalna dimenzija” visokog
obrazovanja; potom se daje kratak pregled karakterističnih teorijskih pristupa vezanih
uz tematiku obrazovne i socijalne nejednakosti; na kraju se analiziraju neki normativni
aspekti sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj i dostupni empirijski podaci
vezani uz socijalne karakteristike hrvatskih studenata/ica.
Ključne riječi
visoko školstvo; Bolonjski proces; socijalna dimenzija; Bernstein; Bourdieu; kulturni kapital; kulturna reprodukcija; društveno isključivanje, statusne grupe; studentska populacija
Hrčak ID:
93828
URI
Datum izdavanja:
22.12.2006.
Posjeta: 5.632 *