Skip to the main content

Preliminary communication

DINAMIKA UTJECAJA NOVIH TRENDOVA U TURIZMU PRIMJENOM ICT-a I POSLJEDICE TRANSFORMACIJSKIH PROCESA NA POSLOVANJE TURISTIČKIH AGENCIJA

Iris Mihajlović orcid id orcid.org/0000-0002-2991-176X ; Department of Economics and Business Economics, Univeristy of Dubrovnik


Full text: croatian pdf 251 Kb

page 45-71

downloads: 5.355

cite


Abstract

Dinamičnost i neizvjesnost okruženja mijenja okvire turističke agencije nalažući joj prilagodbu, prihvaćanjem novih izazova i mogućnosti iz okoline kako općenito u poslovanju, tako i uže – u vlastitoj proizvodnji. Intenzitet promjena sa strane turističke ponude, čiji se suvremeni način poslovanja subjekata temelji na kriterijima odgovornosti i konkurentnosti, te visokih zahtjeva turističke potražnje iniciranih specifičnim interesima i svijesti o kvaliteti, infiltrirao se kroz turističko posredništvo. Bez obzira na to kakav predznak i u konačnici kakav ishod te promjene sobom donose, turističke agencije, ako uvode promjene u svoje poslovanje, onda već samim time pokazuju spremnost na prilagodbu. Navedena problematika, koja je argumentirana u prvom dijelu rada, potkrijepljena je dodatnim rezultatima sekundarnog istraživanja koje je provedeno među 27 zemalja članica EU. Nadalje se analizira obilježje promjena kroz razinu intenzifi kacije rada u turističkoj agenciji te vjerojatnosti za napuštanje tradicionalnog načina rada agencije uz prihvaćanje i primjenu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (Information and Communication Technologies - ICT) te pripadajućih organizacijskih kultura. U drugom dijelu rada naglasak je na primarnom istraživanju koje je provedeno među menadžerima turisičkih agencija u Republici Hrvatskoj kako bi se istražio intenzitet utjecaja novih tredova u turizmu
i novih tehnologija na mogućnost smanjenja uloge turističkih agencija, kroz analizu razine utjecaja novih tehnologija na posebna područja poslovanja u turističkim agencijama. Rezultati navedenih istraživanja govore u prilog specifi čne uloge ICT-a u turizmu i njegova specifi čnog koaliranja u posebnim područjima poslovanja u okviru interne okoline
turističkih agencija radi prilagodbe novim trendovima i uvjetima na turističkom tržištu.

Keywords

dinamično okruženje; sustav turizma; turističke agencije; informacijska i komnikacijska tehnologija; transformacija

Hrčak ID:

106139

URI

https://hrcak.srce.hr/106139

Publication date:

30.6.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 7.932 *