Izvorni znanstveni članak
Primjeri primjene suvremene prakse u umjetnosti u kurikulumu vizualne umjetnosti u osnovnoj školi
Jerneja Herzog
; Faculty of Education, University of Maribor
Matjaž Duh
; Faculty of Education, University of Maribor
Sažetak
Iskustvo praktičara potvrdilo je da osnovne i srednje škole u Sloveniji ne pridaju dovoljno pažnje praksi suvremene umjetnosti. Učitelji nedovoljno, ili uopće ne, uključuju djela suvremenih umjetnika u umjetničko obrazovanje. Shodno tome učenici nemaju dovoljno informacija o doživljavanju i razumijevanju suvremene umjetnosti. Često ju nisu u mogućnosti definirati ni iznijeti osobno mišljenje, budući da imaju problem u razumijevanju, iščitavaju sadržaja i načina izražavanja u djelima suvremene umjetnosti.
Rad prikazuje nekoliko načina na koje učitelji osnovne škole mogu u kurikulumu vizualnih umjetnosti uspješno primijeniti radove suvremene umjetnosti. Prikazano je pedagoško-didaktičko planiranje zasnovano na sadržaju i mogućnosti uključivanja suvremene umjetnosti. Navedeni primjeri dobre prakse potvrdili su da suvremena umjetnost može biti vrlo zanimljiva učenicima, provokativna i iznad svega drugačija od uobičajene prakse.
Ključne riječi
kurikulum; osnovna škola; suvremena umjetnost; vizualna umjetnost
Hrčak ID:
106513
URI
Datum izdavanja:
24.7.2013.
Posjeta: 3.667 *