Izvorni znanstveni članak
Što na početku prvoga razreda učenici znaju i mogu iz područja matematike – je li to važno ili nije?
Slagjana Jakimovik
; “Ss Cyril and Methodius” University in Skopje,
Irena Trajanovska
; “Ss Cyril and Methodius” University in Skopje,
Valentina Gogovska
; “Ss Cyril and Methodius” University in Skopje,
Tatjana Atanasova Pachemska
; University “Goce Delchev” in Shtip
Sažetak
Određivanje razina matematičkog znanja i vještina od ključne je važnosti prilikom planiranja i organiziranja rada s učenicima, kao i prilikom stvaranja kurikula iz područja matematike. Pitanje koje se postavlja jest: Kakvo znanje i vještine iz matematike posjeduju učenici na početku prvog razreda osnovne škole? U Republici Makedoniji ne provode se pismeni testovi iz matematike za šestogodišnjake. Na nacionalnoj razini ne postoje podatci povezani s tom problematikom.
Na početku šk. god. 2011./2012. u Republici Makedoniji provedeno je istraživanje u osnovnim školama koje se oslanja na istraživanje u Nizozemskoj. Provedena je analiza rezultata i njihova usporedba s rezultatima sličnih istraživanja u europskim zemljama. Na kraju istraživanja postavlja se pitanje: Uzima li nacionalni kurikul za matematiku za prvi razred u obzir u potpunosti matematičku kompetenciju djece i pruža li im optimalne uvjete za daljnji napredak?
Ključne riječi
matematičke kompetencije; nacionalni kurikul; primarno obrazovanje; učenici prvoga razreda
Hrčak ID:
106518
URI
Datum izdavanja:
24.7.2013.
Posjeta: 2.001 *