Izvorni znanstveni članak
Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma
Marko Palekčić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 305 Kb
str. 319-338
preuzimanja: 6.959
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2010). Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 319-338. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118091
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 319-338. https://hrcak.srce.hr/118091. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 319-338. https://hrcak.srce.hr/118091
Harvard
Palekčić, M. (2010). 'Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 319-338. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118091 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Palekčić M. Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):319-338. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118091
IEEE
M. Palekčić, "Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 319-338, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118091. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 110 Kb
str. 339-339
preuzimanja: 585
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2010). Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 319-338. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118091
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 319-338. https://hrcak.srce.hr/118091. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 319-338. https://hrcak.srce.hr/118091
Harvard
Palekčić, M. (2010). 'Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 319-338. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118091 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Palekčić M. Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):319-338. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118091
IEEE
M. Palekčić, "Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 319-338, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118091. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 97 Kb
str. 340-340
preuzimanja: 305
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2010). Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 319-338. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118091
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 319-338. https://hrcak.srce.hr/118091. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 319-338. https://hrcak.srce.hr/118091
Harvard
Palekčić, M. (2010). 'Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 319-338. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118091 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Palekčić M. Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):319-338. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118091
IEEE
M. Palekčić, "Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 319-338, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118091. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
U uvodu autor navodi neka bitna obilježja suvremenog stanja pedagogije kao znanosti i ukazuje na to da je jedan od ključnih razloga za takvo stanje nedostatak domaćih pojmova i teorijskih pristupa u pedagogiji. Herbartovu teoriju odgojne nastave, odabranu kao primjer izvorne pedagogijske paradigme, autor predstavlja tako što (1) izlaže Herbartovo shvaćanje pedagogije u odnosu prema drugim znanostima i u tom kontekstu naglašava važnost domaćih (izvornih) pedagogijskih pojmova; (2) ukazuje na zajednički misaoni orijentir pedagoga znanstvenika i pedagoga praktičara uz pomoć sistematike temeljnih pojmova u „Općoj pedagogiji. Izvedenoj iz svrhe odgoja”; (3) predstavlja u najkraćim crtama Herbartovu teoriju odgojne nastave (i) u kontekstu svrhe odgoja i (4) Umjesto zaključka: U koju budućnost gleda pedagogija? Herbartova sustavna misao danas. Osnovni rezultat (preliminarnih) istraživanja autora jest da se Herbartova teorija odgojne nastave pokazuje kao izvorna pedagogijska paradigma s plodonosnim spoznajnim, empirijskim i pragmatičnim potencijalom glede poteškoća s kojima su suočene suvremena pedagogijska znanost i pedagoška praksa.
Ključne riječi
Herbartova teorija odgojne nastave; paradigma; pedagogijska znanost; sadašnjost i budućnost pedagogije
Hrčak ID:
118091
URI
https://hrcak.srce.hr/118091
Datum izdavanja:
29.12.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 11.046
*