Izvorni znanstveni članak
KLJUČNE KOMPETENCIJE UČITELJA U ODGOJU I OBRAZOVANJU ZA GRAĐANSTVO
Marina Divković
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za studij na talijanskom jeziku, Pula, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovoga rada jest ispitati stavove učitelja o ključnim kompetencijama za poučavanje odgoja i obrazovanja za građanstvo. Istraživanje je provedeno uz pomoć Upitnika (skale Likertova tipa i pitanja zatvorenoga tipa) među učiteljima razredne nastave osnovnih škola Istarske županije (N=225) koji ostvaruju odgoj i obrazovanje za građanstvo na neki od ponuđenih načina. Na temelju dobivenih podataka može se zaključiti da se učitelji ne smatraju dovoljno kompetentnima za provođenje odgoja i obrazovanja za građanstvo. Oni učitelji koje se stručno usavršavaju na više načina imaju stav da su im navedene kompetencije potrebne za rad u odnosu na one učitelje koji se stručno usavršavaju samo na jedan način. Njihov je stav da im je poučavanje odgoja i obrazovanja za građanstvo najviše pomoglo u jednakom ponašaju prema svim učenicima te u priznanju svojih pogrješaka pred učenicima i u spremnosti na učenje na tim pogreškama. Faktor 3. „nedostatak osposobljenosti učitelja za rad u ovom području i slaba razmjena iskustva“, dobiven faktorskom analizom prepreka provođenju odgoja i obrazovanja za građanstvo, potvrđuje da sudionici hrvatskoga obrazovnog sustava inicijalnom obrazovanju učitelja u području odgoja i obrazovanja za građanstvo, kao ni njihovu stručnom usavršavanju, ne pridaju značajno mjesto.
Ključne riječi
kompetencije učitelja; odgoj i obrazovanje za građanstvo; stavovi učitelja
Hrčak ID:
121413
URI
Datum izdavanja:
13.6.2013.
Posjeta: 4.357 *