Učenje za poduzetništvo, Vol. 2 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Ekoturizam kao poticaj razvoja poduzetništva u turizmu na primjeru Republike Hrvatske
Toni Miljak
; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni odjel za stručne studije, Split, Hrvatska
Lucija Bačić
; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni odjel za stručne studije, Split, Hrvatska
Maja Kitić
; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni odjel za stručne studije, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Turizam je iznimno važna komponenta nacionalnih gospodarstava mnogih zemalja. Prema procjeni Državnog zavoda za statistiku, turizam u Hrvatskoj čini do 20% BDP-a. Republika Hrvatska je posljednjih godina postala popularno turističko odredište te je jedna od rijetkih zemalja u kojoj nije zabilježen pad turističkog prometa. Redovno se uvrštava u top 20 najpoželjnijih svjetskih destinacija. Glavni turistički aduti Republike Hrvatske jesu: očuvan okoliš, kulturno i povijesno naslijeđe, razvedena obala, blaga mediteranska klima te duga turistička tradicija. Država se odredila za kvalitetni, a ne masovni turizam. Cilj je u narednom razdoblju doći na broj od 12 milijuna turista i ne prelaziti ga kako bi se osigurao održivi razvoj. Okretanjem ka kvalitetnom turizmu, Republika Hrvatska omogućuje razvoj te dodatna ulaganja u razne oblike selektivnog turizma među kojima se ističe ekoturizam koji omogućuje lokalnom stanovništvu da ostvari korist u ekološkom, ekonomskom i kulturnom smislu. To je upravo razlog zbog čega se sve veći broj poduzetnika usmjerava prema ekoturizmu. Slogan kojim se Hrvatska predstavlja na međunarodnom turističkom tržištu glasi ‘’Mediteran kakav je nekad bio’’.
Ključne riječi
ekoturizam; kvalitetan turizam; Republika Hrvatska; turistički promet
Hrčak ID:
130281
URI
Datum izdavanja:
1.12.2012.
Posjeta: 5.439 *