Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola

Ines Elezović orcid id orcid.org/0000-0001-6371-8982 ; Odjel za promicanje kvalitete obrazovanja, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, Hrvatska
Jasmina Muraja ; Odjel za promicanje kvalitete obrazovanja, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 458 Kb

str. 190-201

preuzimanja: 342

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 458 Kb

str. 190-201

preuzimanja: 628

citiraj


Sažetak

Učenje za poduzetništvo relativno je nov pojam koji se u hrvatskom obrazovnom sustavu pojavljuje s objavom Ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje i Europskim kvalifikacijskim okvirom (2008), zatim adaptiranima u Hrvatski kvalifikacijski okvir (2012). Temeljna ideja povezivanja obrazovanja s tržištem rada težnja je modernih država, a koja obuhvaća razvoj, pristup i upravljanje ciljanim znanjima, njihovu praktičnu primjenu i s njima povezane vještine potrebne za uspješno zapošljavanje. U ovom radu predstavljeni su rezultati istraživanja na nacionalnom uzorku učenika srednjih škola (N = 3 345) provedenom u okviru projekta „Zastupljenost poduzetničkih sadržaja u programima srednjih škola“. Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima ispitana je s 20 zadataka temeljenima na sadržaju predmeta Politika i gospodarstvo te Poduzetništvo. Učenici su postigli najviše 20 bodova, od moguća 24, a prosječni je rezultat 9,42 boda (SD = 3,46). Većinu zadataka točno je riješilo oko polovice učenika. Najmanje učenika (4,8%) točno je odgovorilo na pitanje o ključnim skupinama menadžerskih vještina, dok je 72,4% učenika pokazalo poznavanje sadržaja osnovnog gospodarskog načela. Najrazvijenije zemlje prepoznale su važnost poticanja poduzetničke klime i obrazovnih politika u kojima je učenje za poduzetništvo dio nacionalne strategije. Traženje rješenja ekonomske krize u obrazovanju stvara pak dodatan pritisak na sustav koji ima zadaću odgajati i obrazovati te istovremeno, jačati nacionalnu ekonomiju.

Ključne riječi

učenje za poduzetništvo, obrazovna politika; tržište rada; vanjsko vrednovanje

Hrčak ID:

130405

URI

https://hrcak.srce.hr/130405

Datum izdavanja:

1.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.107 *