Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Filozofija za djecu i filozofija kao terapija

Marjan Šimenc ; Faculty of Arts, University of Ljubljana, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 354 Kb

str. 13-33

preuzimanja: 1.029

citiraj


Sažetak

Tekst se temelji na kritici filozofije za djecu (Philosophy for Childern, PFC) kada je se smatra dijelom kulture terapije. Kritika tvrdi da PFC tretira djecu kao »krhku i ranjivu« te da PFC program, koji je prvotno bio usmjeren na poboljšanje društvenih i emocionalnih vještina, zapravo doprinosi nesamostalnosti i slabosti djece. Tekst želi obraniti PFC kroz argumente protiv takvoga pogrešnoga pristupa. U nastavku se donosi analiza koncepta iz kojega izvire kritika – odnosa između filozofije i terapije. U ovome kontekstu referira se na Wittgensteinov koncept filozofije kao terapije koji se pokazuje korisnim za refleksiju na vezu između akademske filozofije i filozofske prakse, kao i za razmatranje temeljnih ciljeva filozofije za djecu.

Ključne riječi

filozofija za djecu; kultura terapije; filozofija kao terapija; Ludwig Wittgenstein

Hrčak ID:

135795

URI

https://hrcak.srce.hr/135795

Datum izdavanja:

25.2.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.436 *