Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija

Vesna Buljubašić-Kuzmanović ; Filozofski fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 251 Kb

str. 95-107

preuzimanja: 2.133

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 108 Kb

str. 108-108

preuzimanja: 330

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 108 Kb

str. 109-109

preuzimanja: 279

citiraj


Sažetak

Teorijska ishodišta ovoga rada polaze od holističke pedagogije i integrativne didaktike koje linearne modele nastave zamjenjuju hiperaktivnima. U središte stavljaju tri vrste rezultata učenja: „znati”, „činiti” i „biti”. Znati se odnosi na ishode učenja unutar disciplina, činiti na ishode učenja koji povezuju discipline, a biti na ishode učenja koji nadilaze discipline. Cilj je rada na multidisciplinarnoj, interdisciplinarnoj i transdisciplinarnoj razini prikazati deset različitih modela/metodologija za povezivanje i integraciju nastavnih planova i programa te rasvijetliti njihov doprinos razvoju pedagoških kompetencija. Rezultati kvalitativne analize pokazali su da integrirani kurikulum pridonosi razvoju pedagoških kompetencija, osobito „kompetencije za djelovanje” koja se gradi i razvija integrativnim učenjem. Preko teorijskog znanja, iskustvenog znanja, kompetencije za djelovanje i „refleksija u djelovanju” (tijekom učenja) te „refleksija o djelovanju” (nakon učenja) potiče se metakognitivno i samoregulirano učenje. Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija je interaktivan, usmjeren prema procesu, prema djelovanju, a ne samo prema rezultatima učenja. Razvija novu kulturu učenja i mijenja postojeću strukturu škole koja dijeli učenike prema dobi, usmjerenju, predmetima i rasporedu sati. Zalaže se za cjelovito učenje, timsko djelovanje i razvoj vlastitog pedagoškog koncepta utemeljenog na kompetencijama.

Ključne riječi

nastava; učenje; integracija; kurikulum; kompetencije

Hrčak ID:

139588

URI

https://hrcak.srce.hr/139588

Datum izdavanja:

21.5.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.302 *