Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

SOCIJALNO PODUZETNIŠTVO U REPUBLICI HRVATSKOJ KAO NAČIN FINANCIRANJA DJELOVANJA UDRUGA

Stana Odak Krasić orcid id orcid.org/0000-0003-0165-7381 ; Veleučilište VERN', Zagreb, Hrvatska
Ivanka Šaravanja ; Zagrebačka banka, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 722 Kb

str. 115-131

preuzimanja: 2.184

citiraj


Sažetak

Iako se može reći da svi poduzetnici nekim svojim aktivnostima pridonose zajednici u kojoj djeluju, poslovanje socijalnih poduzeća temelji se isključivo na potpori organizacija koje su osnovane u svrhu rješavanja kritičnih društvenih problema i djelovanja u smjeru društvene koristi. Socijalno poduzetništvo integrira stvaranje ekonomske i socijalne vrijednosti, čime je omogućeno financijski održivo funkcioniranje organizacija kao što su udruge, zadruge, zaklade i slični subjekti. Međutim, socijalno poduzetništvo u Republici Hrvatskoj još uvijek nije dovoljno razvijeno te nije poznat čak ni ukupan broj socijalnih poduzeća. Ovaj rad želi pokazati koliko su udruge koje se bave temama mladih u Republici Hrvatskoj upoznate sa socijalnim poduzetništvom te istražiti bave li se udruge mogućnostima takvih vidova financiranja kako bi postigle održivo djelovanje svojih organizacija. Primijenjena istraživačka metoda bilo je anketno ispitivanje (e-anketa). Anketni upitnik poslan je na 68 elektroničkih adresa udruga s popisa nacionalne krovne organizacije mladih – Mreže mladih Hrvatske te su anketu ispunile 34 udruge. Istraživanje je potvrdilo početnu hipotezu: socijalno poduzetništvo u Hrvatskoj još uvijek nije dovoljno zastupljeno u radu udruga koje se bave mladima obzirom da je više od 90 posto ispitanika izjavilo da nisu osnovali socijalno poduzeće. Ni uloga socijalnih poduzeća u postizanju financijske održivosti udruga još nije prepoznata - 27 posto ispitanika daju financijskom doprinosu udruge jedva prolaznu ocjenu i smatraju ga tek dovoljnim kriterijem, a 3 posto udruga ga ocjenjuje nedovoljnim benefitom. Udruge smatraju da je zapravo najveći doprinos osnivanja jednog takvog poduzeća jačanje prepoznatljivosti njihovih aktivnosti.

Ključne riječi

poduzetništvo; socijalno poduzetništvo; socijalna poduzeća; udruge; mladi

Hrčak ID:

149534

URI

https://hrcak.srce.hr/149534

Datum izdavanja:

15.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.785 *