Izvorni znanstveni članak
Povezanost socijalnih vještina i problema u ponašanju kod djece oštećenog vida
Tina Runjić
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Ante Bilić Prcić
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Sonja Alimović
Sažetak
Socijalne vještine i problemi u ponašanju povezani su. Djeca koja imaju slabije razvijene socijalne vještine redovito manifestiraju neki od oblika problema u ponašanju. Slabije socijalne vještine kao i problemi u ponašanju negativno utječu na psihosocijalno funkcioniranje i na akademska postignuća. Djeca oštećenog vida, zbog samog oštećenja ali i zbog nedovoljnih i nepovoljnih socijalnih iskustava, često imaju poteškoće u socijalnom funkcioniranju, koje ostaju prisutne tijekom cijelog života. Od problema u ponašanju u ove djece najčešće se javljaju socijalna povučenost i agresija.
Cilj ovog rada bio je ispitati povezanost socijalnih vještina i problema u ponašanju djece oštećena vida.
Ispitivanjem su obuhvaćeni roditelji tridesetdevetoro (N=39) djece oštećenog vida kronološke dobi od13 do 17 godina. Djeca su pohađala redovne osnovne škole u RH i specijaliziranu ustanovu za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju učenika oštećenog vida.
Podatci su prikupljeni primjenom instrumenta SSRS – Social Skills Rating System (gresham i Elliot, 1990.) a obrađeni su kvazikanoničkom korelacijskom analizom pomoću programa ROBKAN.
Podatci dobiveni istraživanjem potvrđuju povezanost socijalnih vještina i problema u ponašanju kod djece oštećena vida. Djeca oštećenog vida koja imaju slabije socijalne vještine manifestiraju veći broj problema u ponašanju. Osobito je ta povezanost vidljiva u području odgovornosti i kooperativnosti: odgovornija i kooperativnija djeca manifestiraju značajno manji broj problema u ponašanju.
Ključne riječi
socijalne vještine; poremećaji u ponašanju; djeca oštećena vida; kooperativnost; odgovornost
Hrčak ID:
150125
URI
Datum izdavanja:
28.12.2015.
Posjeta: 5.665 *