Izvorni znanstveni članak
Evaluacija utjecaja razine konteksta na učenička postignuća i samopercipirana kognitivna opterećenja u problemskim zadatcima iz kemije
Dušica Milenković
; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Mirjana Segedinac
; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Tamara Hrin
; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Gordana Gajić
; Primary school Jovan Jovanović Zmaj in Sremska Kamenica
Sažetak
Ova je studija provedena s ciljem ispitivanja utjecaja konteksta na samopercipirana kognitivna opterećenja i učenička postignuća u problemskim zadatcima. Njome je obuhvaćen 161 učenik osmog razreda osnovne škole. Test je korišten kao mjerilo za procjenu znanja. Zadatci na testu bili su dizajnirani u tri razine kompleksnosti – bez konteksta, s umjerenim i bogatim kontekstom. U okviru svakog zadatka nalazila se ljestvica Likertova tipa sa sedam stupnjeva za mjerenje samopercipiranog kognitivnog opterećenja. Analiza dobivenih rezultata pokazala je da je najviše prosječno postignuće ostvareno u skupini zadataka bez konteksta, zatim u skupini zadataka s umjerenim kontekstom, a najniže je prosječno postignuće ostvareno u skupini zadataka s bogatim kontekstom. Nadalje, rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u postignućima u zadatcima bez konteksta i zadatcima s umjerenim kontekstom, kao i između postignuća u zadatcima bez konteksta i zadatcima s bogatim kontekstom, a da razlika u postignućima u zadatcima s umjerenim i zadatcima s bogatim kontekstom nije statistički značajna. Slični rezultati dobiveni su za samopercipirana kognitivna opterećenja, što upućuje na to da zadatci bogati kontekstom obiluju informacijama i stoga učenicima nameću visoke kognitivne zahtjeve. Ti pokazatelji mogu predstavljati važan doprinos do sada nedovoljno istraženom području kontekstualiziranih zadataka, otvarajući put za daljnja istraživanja u tom području, kao što su ispitivanja utjecaja predznanja ili motivacije na rješavanje zadataka bogatih kontekstom.
Ključne riječi
samopercipirano kognitivno opterećenje; zadatci bez konteksta; zadatci bogati kontekstom; zadatci s umjerenim kontekstom
Hrčak ID:
151223
URI
Datum izdavanja:
28.12.2015.
Posjeta: 2.112 *