Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31299/log.6.1.5

Utjecaj roda i broja u razumijevanju odnosnih rečenica kod djece s posebnim jezičnim teškoćama

Maja Balija Mećar ; SUVAG Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora, Zagreb
Katarina Pavičić Dokoza ; SUVAG Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora, Zagreb
Adinda Dulčić ; SUVAG Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 251 Kb

str. 38-45

preuzimanja: 1.430

citiraj


Sažetak

Ovim se istraživanjem nastojalo utvrditi olakšavaju li razlike u rodu i broju imenica razumijevanje subjektnih i objektnih odnosnih rečenica u ciljnoj skupini djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT), u dobi od 6 do 11 godina. Razumijevanje tih složenih sintaktičkih struktura ispitano je zadatcima u kojima su djeca trebala odgovarati na pitanja kojima se provjeravalo razumijevanje tematskih uloga unutar odnosne rečenice. Rezultati pokazuju da su ispitanici bili uspješniji u razumijevanju odnosnih rečenica koje se odnose na subjekt, u odnosu na one koje se odnose na objekt. Djeca u dobi od 8 do 11 godina, u odnosu na mlađu skupinu (od 6 do 7 godina), postigla su bolje rezultate u razumijevanju rečenica s različitim morfološkim oznakama (jednina-množina; muško-žensko). Ti nam rezultati omogućuju bolje razumijevanje prirode PJT-a, a istodobno pružaju i smjernice terapijskog pristupa.

Ključne riječi

rod i broj imenica; odnosne rečenice; posebne jezične teškoće

Hrčak ID:

161793

URI

https://hrcak.srce.hr/161793

Datum izdavanja:

30.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.237 *