Izvorni znanstveni članak
UČESTALOST PRIMJENE KONSTRUKTIVISTIČKIH PRISTUPA UČENJU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
Alena Letina
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu Republika Hrvatska
Sažetak
U ovom radu provedena je komparativnaanaliza obilježja konstruktivističke i tradicionalne nastave prirode i društva.
Pritom se polazi od pretpostavke da je konstruktivistički pristup u nastavi prirode i društva bitan čimbenik u razvoju učeničkih kompetencija te da takav pristup treba predstavljati temelj suvremenog obrazovanja. U tom kontekstu provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati učestalost primjene konstruktivističkih pristupa, te identificirati najučestalije primjenjivane konstruktivističke postupke u nastavi prirode i društva. Istraživanje je provedeno na uzorku 126 učitelja razredne nastave županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati pokazuju da se učitelji često koriste
konstruktivističkim pristupima u nastavi Prirode i društva te da osobito često primjenjuju postupke za aktivaciju dubljih misaonih procesa učenika. Također je detektirano da učitelji nedovoljno često povezuju nastavne sadržaje prirode i društva sa stvarnim životnim kontekstom. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da je nastava prirode i društva anketiranih ispitanika utemeljena na konstruktivističkoj paradigmi učenja i poučavanja. Na temelju takvoga nalaza može
se zaključiti da je u nastavi prirode i društva većostvaren pomak od tradicionalne nastave usmjerene na učitelja prema suvremenijoj nastavi usmjerenoj na učenika, što predstavlja dobar temelj za nadolazeću kurikulumsku reformu.
Ključne riječi
aktivno učenje; konstruktivistički pristup; nastava prirode i društva; tradicionalna nastava; učitelji
Hrčak ID:
162165
URI
Datum izdavanja:
28.12.2015.
Posjeta: 2.294 *