Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Modeli poučavanja značenja glagolskih prefikasa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika

Darko Matovac orcid id orcid.org/0000-0003-2919-2029 ; Sveučilište u Zagrebu
Sanda Lucija Udier ; Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 979 Kb

str. 495-518

preuzimanja: 767

citiraj


Sažetak

U prvome dijelu rada raspravlja se o dvama postojećim modelima poučavanja značenja glagolskih prefiksa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ) – o glagolocentričnom poučavanju po modelu glagoli u kontekstu te o prefiksocentričnom poučavanju po modelu prefiks po prefiks. Uz dobre strane postojećih modela uočavaju se, međutim, i njihovi nedostatci te se utvrđuje potreba za razvojem novoga modela poučavanja. U radu se predlaže model poučavanja teorijski utemeljen na opisima prefiksalnih značenja i procesa glagolske prefiksacije nastalima u okviru kognitivne lingvistike. Pretpostavlja se da će taj novoosmišljeni kognitivnolingvistički model zbog svoje konkretnosti, jednostavnosti, logičnosti, zornosti i primjenjivosti biti superioran prethodnim dvama modelima.language as a social category and analyzes its use in actual communication.

Ključne riječi

glagolski prefiksi; prefigirani glagoli; hrvatski kao ini jezik; glotodidaktika; kognitivnolingvističko poučavanje

Hrčak ID:

170671

URI

https://hrcak.srce.hr/170671

Datum izdavanja:

16.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.228 *