Educatio biologiae, No. 2., 2016.
Stručni rad
USPJEŠNOST UČENIKA OSMOG RAZREDA U RJEŠAVANJU PISANIH ZADATAKA IZ BIOLOGIJE
Lydia Lugar
; OŠ Poreč, Poreč, Hrvatska
Anita Mustać
; OŠ Šime Budinića, Zadar, Hrvatska
Sažetak
Cilj ove analize bio je proučiti uspješnost učenika osmog razreda u rješavanju zadataka različitih kognitivnih razina. Analizirano je 113 pisanih zadaća učenika osmog razreda (od ukupno 474 učenika koji su pristupili natjecanju) sa županijskog natjecanja i sve pisane zadaće (njih 16) s državnog natjecanja iz biologije u kategoriji znanja u školskoj godini 2014./15. Ukupan broj bodova pisane zadaće na županijskoj i državnoj razini iznosio je 50. Maksimalan broj postignutih bodova na županijskom natjecanju je 47, a najniži broj postignutih bodova je 11. Analizom rezultata natjecanja po županijama utvrđeno je da 0,8 % učenika ima 90 % točno riješenog testa ili više. Također je utvrđeno da je 10 % najuspješnijih učenika na natjecanju postiglo od 37,5 do 47 bodova, tj. od 75 % do 94 % točne riješenosti testa. Najveći postignuti broj bodova na državnom natjecanju bio je 39,5 dok je najniži broj postignutih bodova 22,5. Učenici koji su točno riješili od 76 do 79 % pisane zadaće pripadaju među 10 % najuspješnijih učenika na natjecanju, a postigli su od 38 do 39,5 bodova. Analiziranjem testova učenika potvrđena je naša pretpostavka da će učenici koji su riješili test s uspjehom većim od 90 % uspješno riješiti veći postotak zadataka II. i III. kognitivne razine u odnosu na 10 % najuspješnijih učenika na natjecanju.
Ključne riječi
kognitivne razine; uspješnost rješavanja zadataka; županijsko natjecanje; državno natjecanje
Hrčak ID:
171170
URI
Datum izdavanja:
22.12.2016.
Posjeta: 1.935 *