Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja

Sanda Šimičić orcid id orcid.org/0000-0002-3275-8014 ; OŠ Split 3, Split
Draginja Mrvoš-Sermek orcid id orcid.org/0000-0002-4689-2724 ; PMF Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 709 Kb

str. 91-104

preuzimanja: 1.349

citiraj


Sažetak

Kemija zbog svoje apstraktne prirode predstavlja težak nastavni predmet. Zadaća nastavnika je, između ostalog, različitim didaktičkim
strategijama omogućiti učenicima razumijevanje apstraktnih pojmova. Jednadžba kemijske reakcije predstavlja složen temeljni koncept čije razumijevanje nije moguće ukoliko nije usvojen niz drugih koncepata. Jedan od mogućih načina da se učenicima modelom približi čestična građa tvari te kemijska promjena je i
uporaba čestičnog crteža. Poticaj ovom edukacijskom istraživanju bili su rezultati provjere konceptualnog razumijevanja jednadžbe kemijske reakcije čestičnim crtežom (Nurrenbern i Pickering, 1987., 509). Prepoznate su brojne poteškoće u shvaćanju značenja jednadžbe kemijske reakcije u populaciji učenika, studenata i nastavnika što je poslužilo osmišljavanju metodičkog znanja koje je učenicima na elementarnoj razini obrazovanja pomoglo vizualizirati
čestice koje sudjeluju u kemijskoj reakciji. Također, predložene su nastavne metode čiji je krajnji rezultat unaprjeđenje konceptualnog znanja čime bi se olakšalo usvajanje kemijskih koncepata na višim obrazovnim razinama.

Ključne riječi

nastava kemije; jednadžba kemijske reakcije; čestični crtež; konceptualno znanje

Hrčak ID:

177225

URI

https://hrcak.srce.hr/177225

Datum izdavanja:

15.1.2016.

Posjeta: 2.244 *