Izvorni znanstveni članak
Istraživanje razine digitalnih kompetencija osoba unutar katoličkih krugova (župa, molitvenih i redovničkih zajednica te udruga kršćanskih vrijednosti)
Bruno Jelečanin
orcid.org/0000-0002-7276-5606
; Veleučilište Baltazar Zaprešić, Zaprešić, Hrvatska
Sažetak
Pojam pismenosti u 21. stoljeću sve je češće predmet istraživanja. Danas se često definira „kao skup više različitih pismenosti: tradicionalna, računalna/informatička, informacijska, digitalna, internetska, medijska pismenost“ (Vrkić Dimić, 2014, str. 392). Digitalizirani svijet koji nas okružuje uvelike definira uvjete u kojima se pismenost očituje, stoga je ne možemo više promatrati kroz prizmu nekadašnjeg, „tradicionalnog“ definiranja pismenosti, bez uzimanja u obzir poznavanje i korištenje digitalnih tehnologija. Kao temelj procjene njihova poznavanja danas se koristi pojam digitalne kompetencije, koja „uključuje sigurno i kritičko korištenje tehnologije informatičkog društva (IRT) na poslu, u slobodno vrijeme i u komunikaciji“ te je „povezana s logičkim i kritičkim razmišljanjem, s visoko razvijenim vještinama baratanja informacijama i razvijenim vještinama komuniciranja“ (Europska komisija, 2004.). Unutar katoličkih krugova, osobe koje obavljaju komunikaciju i marketinške poslove u većini slučajeva nisu profesionalno za njih obučene te često ne posjeduju dovoljno razvijene digitalne kompetencije. Ovim se radom želi analizirati razinu digitalnih kompetencija u navedenim krugovima. Provedeno istraživanje prati rad grupe mladih profesionalaca koji su istražili trenutnu razinu digitalnih kompetencija te potom pokušali doprinijeti njezinu poboljšanju kroz organizaciju konferencije i radionica. U svrhu definiranja trenutne razine kompetencije, provedeno je izviđajno istraživanje putem ankete na uzorku od 194 ispitanika iz 1597 župa unutar spomenutih krugova iz cijele Hrvatske. Dobiveni rezultati poslužili su u oblikovanju tema konferencije i uključenih radionica. Po završetku konferencije, provedena je druga istraživačka faza u kojoj se, putem izviđajnog istraživanja tehnikom skupnog intervjua (fokus grupa; namjerni prigodni uzorak, 10 ispitanika), ispitao doprinos konferencije i radionica u povećanju razine digitalnih kompetencija među navedenim krugovima. Dobiveni rezultati potom su se usporedili s rezultatima dobivenim iz prvotno provedene ankete. Temeljem analize dobiven je uvid u novo stanje te postavljen temelj za daljnje aktivnosti kojima je cilj razvoj digitalnih kompetencija unutar katoličkih krugova.
Ključne riječi
digitalne kompetencije; katolički krugovi; pismenost u 21. stoljeću; digitalne tehnologije
Hrčak ID:
191695
URI
Datum izdavanja:
29.12.2017.
Posjeta: 2.537 *