Educatio biologiae, No. 3., 2017.
Stručni rad
https://doi.org/10.32633/eb.3.12
Obrada nastavne jedinice „Sastav i karakteristike krvi“ u sklopu Centra izvrsnosti za biologiju
Mario Slatki
orcid.org/0000-0002-0092-9392
; Druga gimnazija Varaždin, Varaždin, Hrvatska
Sažetak
Praktični rad i istraživačka nastava u paradigmi suvremenog odgojno obrazovnog procesa u nastavi biologije imaju ključnu ulogu. Za razliku od tradicionalnog, predavačkog tipa nastave, učenika aktivno uključuju u definiranje problema, postavljanje hipoteza i obavljanje aktivnosti kojima se problem pokušava riješiti. Time se kod učenika razvija sposobnost promatranja, uočavanja problema, uočavanja uzročno posljedičnih veza, kreativnost i kritičko mišljenje. Obzirom na zahtjeve suvremenog svijeta, navedene sposobnosti ključne su za uspješnije uključivanje učenika u nastavak školovanja, ali i na tržište rada. U ovom radu prikazan je primjer istraživački usmjerene nastave koja se izvodu u sklopu rada s darovitim učenicima u Centru izvrsnosti za biologiju Varaždinske županije. Primjer je istraživačka obrada nastavne jedinice „Sastav i karakteristike krvi“ kroz niz praktičnih radova i jednu terensku nastavu. Evaluacijom učenika potvrđena je teza da je istraživačkom nastavom u potpunosti moguće ostvariti planirane učeničke ishode. To ide u prilog dosadašnjim istraživanjima koja pokazuju važnost problemske, istraživački usmjerene nastave u biologiji kao bolje alternative dosad najčešće korištenim, tradicionalnim tipovima nastave. Stoga zaključujem da bi praktični rad i istraživačka nastava u novim vizijama nastave biologije trebali biti zastupljeni daleko više nego dosad.
Ključne riječi
istraživačka nastava; praktični rad; centar izvrsnosti
Hrčak ID:
192690
URI
Datum izdavanja:
27.12.2017.
Posjeta: 3.300 *