Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i4.2506

Školski uspjeh i anksioznost učenika u produženom i cjelodnevnom boravku

Marija Sakac ; Faculty of Education in Sombor, University of Novi Sad
Mia Maric ; Faculty of Education in Sombor, University of Novi Sad
Vlasta Lipovac ; Preschool Teacher Training College Kruševac


Puni tekst: engleski pdf 226 Kb

str. 1297-1324

preuzimanja: 509

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 226 Kb

str. 1297-1324

preuzimanja: 524

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je ispitati vezu između školskog uspjeha i stupnja anksioznosti, kao i utvrditi oblike anksioznosti kod učenika obuhvaćenih produženim i cjelodnevnim boravkom. U istraživanju se koristio upitnik RCMAS (Revised Children s Manifest Anxiety Scale), koji mjeri razinu anksioznosti kod populacije u dobi od 7 do 19 godina. Uzorak čine 222 učenika, od 1. do 4. razreda osnovne škole, koji su obuhvaćeni produženim i cjelodnevnim boravkom. Primijenjeni su statistička metoda glavnih komponenti, Pirsonova korelacijska analiza, t-test i diskriminacijska analiza. Rezultati istraživanja pokazuju statistički značajne razlike u stupnju anksioznosti između vrlo dobrih i odličnih učenika. Učenici vrlo dobrog uspjeha imaju statistički značajno izraženiju anksioznost u odnosu na odlične učenike. Kod njih prevladava somatizirana, a u nešto manjoj mjeri i socijalna anksioznost. Statistički značajne razlike, u korist vrlo dobrih učenika, utvrđene su kod oblika anksioznosti koji označavaju emocionalnu nestabilnost, neprilagođenost, nedostatak socijalnog konformizma, kao i anksioznost izazvanu različitim socijalnim situacijama. Razlika u stupnju anksioznosti najveća je kod somatizirane anksioznosti.

Ključne riječi

anksioznost; produženi i cjelodnevni boravak; školski uspjeh; učenici

Hrčak ID:

193771

URI

https://hrcak.srce.hr/193771

Datum izdavanja:

29.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.548 *