Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i4.2506
Školski uspjeh i anksioznost učenika u produženom i cjelodnevnom boravku
Marija Sakac
; Faculty of Education in Sombor, University of Novi Sad
Mia Maric
; Faculty of Education in Sombor, University of Novi Sad
Vlasta Lipovac
; Preschool Teacher Training College Kruševac
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati vezu između školskog uspjeha i stupnja anksioznosti, kao i utvrditi oblike anksioznosti kod učenika obuhvaćenih produženim i cjelodnevnim boravkom. U istraživanju se koristio upitnik RCMAS (Revised Children s Manifest Anxiety Scale), koji mjeri razinu anksioznosti kod populacije u dobi od 7 do 19 godina. Uzorak čine 222 učenika, od 1. do 4. razreda osnovne škole, koji su obuhvaćeni produženim i cjelodnevnim boravkom. Primijenjeni su statistička metoda glavnih komponenti, Pirsonova korelacijska analiza, t-test i diskriminacijska analiza. Rezultati istraživanja pokazuju statistički značajne razlike u stupnju anksioznosti između vrlo dobrih i odličnih učenika. Učenici vrlo dobrog uspjeha imaju statistički značajno izraženiju anksioznost u odnosu na odlične učenike. Kod njih prevladava somatizirana, a u nešto manjoj mjeri i socijalna anksioznost. Statistički značajne razlike, u korist vrlo dobrih učenika, utvrđene su kod oblika anksioznosti koji označavaju emocionalnu nestabilnost, neprilagođenost, nedostatak socijalnog konformizma, kao i anksioznost izazvanu različitim socijalnim situacijama. Razlika u stupnju anksioznosti najveća je kod somatizirane anksioznosti.
Ključne riječi
anksioznost; produženi i cjelodnevni boravak; školski uspjeh; učenici
Hrčak ID:
193771
URI
Datum izdavanja:
29.12.2017.
Posjeta: 2.548 *