Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2014-2-1-01

UČENJE I POUČAVANJE IZ UMJETNE INTELIGENCIJE

Zdenko Balaž ; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Krešimir Meštrović orcid id orcid.org/0000-0002-8081-1457 ; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.577 Kb

str. 9-14

preuzimanja: 1.589

citiraj


Sažetak

Spoznaje o umjetnoj inteligenciji kroz razvoj ekspertnih sustava osim aplikativne primjene, imaju i usputni pozitivan učinak jer težište stavljaju na izučavanje s ciljem boljeg razumijevanja ljudske inteligencije i olakšavanje komunikacije ljudi sa strojem. Klasična umjetna inteligencija, usko je vezana s pojmom znanja, njegovog prikupljanja, pohrane i primjene pri rješavanju složenih zadataka. Istraživanja provedena uz pomoć umjetne inteligencije, nad domenama znanja kroz kognitivne složenosti i kontekst znanja, ukazuju na aktualnost svevremenskih spoznaja o poučavanju, i kad se radi o multimedijalnim prezentacijama. U radu su navedeni rezultati do kojih se došlo pretraživanjima baza znanja, uz pomoć ekspertnog sustava. To su stavovi, mišljenja i ekspertiza o znanju i naukovanju, od vremena prosvjetiteljstva do frankfurtske škole, koji su jednako aktualni i danas. Hermeneutičko promišljanje je svjesno da je uvjetovano onim što ga ograničava, te dopušta izmak tog uvjeta za poučavatelja i poučavanog. Rezultati provedenih istraživanja su korišteni kao baza predavanja u izbornom kolegiju Umjetna inteligencija – Ekspertni sustavi na TVZ-u, III. semestar akademske godine 2013./14.

Ključne riječi

umjetna inteligencija; kognitivna složenost; kontekst znanja; ekspertiza; hermeneutika

Hrčak ID:

194765

URI

https://hrcak.srce.hr/194765

Datum izdavanja:

13.5.2014.

Posjeta: 3.332 *