Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230

Erasmus+ kao instrument poticanja međunarodne suradnje i razvitka kulturne svjesnosti studenata

Kristina Pokasić orcid id orcid.org/0000-0003-3987-746X ; British International School of Zagreb
Lovorka Zergollern-Miletić orcid id orcid.org/0000-0002-8109-5122 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Borna Nemet orcid id orcid.org/0000-0003-3071-8876 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 282 Kb

str. 539-566

preuzimanja: 628

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 282 Kb

str. 539-566

preuzimanja: 501

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja opisanoga u ovome radu bio je ispitati prednosti Erasmus+ programa i promišljanja studenata o vlastitim iskustvima tijekom provedenoga vremena na Erasmus+ razmjeni studenata, s time da je težište na kulturnom aspektu. Kako bi se dokazala važnost programa Erasmus+, najprije je bilo potrebno pobliže objasniti i proučiti što je to kultura. Zatim je bilo potrebno proučiti kulturnu svjesnost i međukulturno učenje kao posljedice iskustva razmjene, i to s gledišta osoba različitih kulturnih pozadina. S tom svrhom sastavljen je upitnik koji je ispunilo 100 studenata iz 22 različite države, uključujući i Hrvatsku. Rezultati su pokazali kako su ispitanici naučili vrlo mnogo i o kulturi same države u kojoj su bili, a isto tako i o kulturi drugih sudionika programa. Najviše je ispitanika odgovorilo kako su tijekom mobilnosti osjetili razliku između vlastite i tuđe kulture i istaknuli su koristi koje će zbog spomenutoga iskustva imati u budućnosti. Prema dobivenim rezultatima možemo zaključiti kako je program Erasmus+ važan i koristan što se tiče shvaćanja i prihvaćanja tuđih kultura te da osobe koje su imale priliku sudjelovati u programu osjećaju prednosti, kako u svom osobnom razvitku tako i u povećanim mogućnostima za uspjeh u budućnosti.

Ključne riječi

akademska mobilnost; civilizacija; međukulturnost; međukulturno učenje.

Hrčak ID:

225039

URI

https://hrcak.srce.hr/225039

Datum izdavanja:

26.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.552 *