Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3230
Erasmus+ kao instrument poticanja međunarodne suradnje i razvitka kulturne svjesnosti studenata
Kristina Pokasić
orcid.org/0000-0003-3987-746X
; British International School of Zagreb
Lovorka Zergollern-Miletić
orcid.org/0000-0002-8109-5122
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Borna Nemet
orcid.org/0000-0003-3071-8876
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Sažetak
Cilj istraživanja opisanoga u ovome radu bio je ispitati prednosti Erasmus+ programa i promišljanja studenata o vlastitim iskustvima tijekom provedenoga vremena na Erasmus+ razmjeni studenata, s time da je težište na kulturnom aspektu. Kako bi se dokazala važnost programa Erasmus+, najprije je bilo potrebno pobliže objasniti i proučiti što je to kultura. Zatim je bilo potrebno proučiti kulturnu svjesnost i međukulturno učenje kao posljedice iskustva razmjene, i to s gledišta osoba različitih kulturnih pozadina. S tom svrhom sastavljen je upitnik koji je ispunilo 100 studenata iz 22 različite države, uključujući i Hrvatsku. Rezultati su pokazali kako su ispitanici naučili vrlo mnogo i o kulturi same države u kojoj su bili, a isto tako i o kulturi drugih sudionika programa. Najviše je ispitanika odgovorilo kako su tijekom mobilnosti osjetili razliku između vlastite i tuđe kulture i istaknuli su koristi koje će zbog spomenutoga iskustva imati u budućnosti. Prema dobivenim rezultatima možemo zaključiti kako je program Erasmus+ važan i koristan što se tiče shvaćanja i prihvaćanja tuđih kultura te da osobe koje su imale priliku sudjelovati u programu osjećaju prednosti, kako u svom osobnom razvitku tako i u povećanim mogućnostima za uspjeh u budućnosti.
Ključne riječi
akademska mobilnost; civilizacija; međukulturnost; međukulturno učenje.
Hrčak ID:
225039
URI
Datum izdavanja:
26.6.2019.
Posjeta: 2.552 *