Skip to the main content

Review article

IZVORI ONTOLOŠKE MISLI U DJELU IVANA FOCHTA

Berislav Njegovec ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb


Full text: english pdf 40 Kb

page 106-106

downloads: 138

cite

Full text: croatian pdf 187 Kb

page 91-105

downloads: 167

cite


Abstract

Temelj ontologije Ivana Fochta je pokušaj da se misli o pitanju što jest
umjetničko djelo u doba tehnokracije i vladavine razuma. Na taj način
Focht nastavlja fenomenološku tradiciju estetičke misli, zapisanu u radovima
Husserla, Ingardena, Hartmanna, Adorna, dajući svoj obol u nadopuni
i daljnjem razvijanju shvaćanja slojevite prirode umjetničkog djela.
Danas, dvadeset godina nakon Fochtove smrti, pitanje o biti umjetničkog
djela i dalje poziva na raspravu. Stoga valja ispitati izvore Fochtove
misli u radovima spomenutih autora kako bi se stekao uvid u širi kontekst
za njega aktualnih pitanja te poimanja umjetnosti kao kompenzacije
dehumaniziranog i umjetnog svijeta u nastojanju da se kroz osjetilno
dopre do područja istinskoga ljudskog duha. Djelo se time utemeljuje u
samom svom biću, kao vlastitom materijalu koji ga ontološki omogućuje
i provodi duh iz mogućnosti u stvarnost.

Keywords

fenomenologija; ljudski duh; umjetničko djelo; slojevitost; modaliteti postojanja

Hrčak ID:

227609

URI

https://hrcak.srce.hr/227609

Publication date:

11.12.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 985 *