Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22210/strjez/48/1

POUČAVANJE GRAMATIČKIH KATEGORIJA I NJIHOVIH OBLIKA U OVLADAVANJU HRVATSKIM KAO INIM JEZIKOM

Milvia Gulešić Machata ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sanda Lucija Udier orcid id orcid.org/0000-0001-8768-8829 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 383 Kb

str. 7-23

preuzimanja: 1.246

citiraj


Sažetak

Gramatičke su kategorije razredi u koje se uvrštavaju riječi prema svojoj tvorbi ili funkciji. Što su jezici srodniji, manji je broj kategorija koje postoje samo u jednome od njih pa su gramatičke kategorije u slavenskim jezicima gotovo podudarne, a umnogome su podudarni i njihovi kategorijski oblici. Situacija se usložnjava kad se nastoji ovladati jezikom koji je po srodnosti udaljeniji jer je više kategorija koje postoje samo u jednome u njih. Važno je da poučavatelji hrvatskoga kao inoga jezika budu svjesni poteškoća koje mogu nastati u procesu ovladavanja zahvaljujući razlikama u gramatičkim kategorijama između prvoga jezika učenika i hrvatskoga jezika. U radu se iznose moguće poteškoće na koje govornici pojedinih jezika nailaze u ovladavanju hrvatskim kao inim jezikom (HIJ-em), a koje su uvjetovane razlikama u gramatičkim kategorijama između njihova prvoga jezika i hrvatskoga jezika, te o načinima kako se te poteškoće mogu smanjiti i prevladati te učiniti njegovo ovladavanje učinkovitijim i uspješnijim.

Ključne riječi

gramatičke kategorije; poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika; ovladavanje hrvatskim kao inim jezikom

Hrčak ID:

227758

URI

https://hrcak.srce.hr/227758

Datum izdavanja:

22.10.2019.

Posjeta: 2.133 *