Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32817/amssd.3.3.1

Statistika u nastavi matematike u osnovnoj školi trenutni status i promjene koje donosi kurikularna reforma

Ivan Nađ orcid id orcid.org/0000-0002-4271-4816 ; Osnovna škola "Eugena Kvaternika", Velika Gorica


Puni tekst: hrvatski pdf 655 Kb

str. 1-12

preuzimanja: 1.402

citiraj


Sažetak

Razvoj kritičkog i analitičkog mišljenja je jedan od odgojno obrazovnih ciljeva poučavanja matematike. Statistika je pogodan alat za pomoć pri ostvarenju tog cilja no nastavni plan i program matematike za osnovnu školu predviđa prvi susret sa statistikom tek u sedmom razredu osnovne škole. Anketa provedena među učiteljima matematike je pokazala da često vrlo malo pažnje pridaju poučavanju statistike, ponajviše zbog velikog broja ostalih sadržaja koje moraju odraditi s učenicima. Kurikularna reforma je donijela određene promjene i poučavanje statistike je raslojeno po svim razredima osnovne škole, od piktograma u prvom razredu do analitičkog rješavanja složenijih problema koristeći statistiku u osmom razredu. U članku se raspravlja o nekim problemima, predlažu rješenja, detaljnije/dodatne razrade, ali i dodatni (prošireni) sadržaji te prijedlozi za njihovo ostvarivanje.

Ključne riječi

statistika, matematika, kurikularna reforma

Hrčak ID:

238595

URI

https://hrcak.srce.hr/238595

Datum izdavanja:

7.5.2020.

Posjeta: 2.269 *