Izvorni znanstveni članak
Odstupanja pri tvorbi rečenične negacije u engleskome kao inome jeziku srednjoškolskih učenika
Iva Grubišić Ćurić
orcid.org/0000-0003-4052-2922
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet agrobiotehničkih znanosti
Sažetak
Iako je ovladavanje negacijom u inome jeziku temom brojnih istraživanja (Cancino i dr., 1975, Meisel, 1997, Fuentes, 2008), sustavne analize o tome kako govornici hrvatskoga jezika ovladavaju negacijom u engleskome jeziku izostaju. Stoga je cilj rada dobiti bolji uvid u vrstu i učestalost odstupanja pri relativno slobodnoj produkciji negacije u engleskome kao inome jeziku. Istraživanje se temeljilo na pretpostavkama da će najučestalija odstupanja biti kada je pri tvorbi rečenične negacije nužno dodavanje pomoćnoga glagola do (do staviti u kurziv), zatim izostavljanje pomoćnoga glagola kao i dvostruko označavanje. Istraživanje se temelji na upitniku sa zadatkom preoblike potvrdnih rečenica u niječne. Odgovori su zatim svrstani u skupine sukladno vrsti odstupanja. Pokazalo se da se najučestalija odstupanja mogu svrstati u kategoriju ostala odstupanja (37 %), slijede dvostruko obilježavanje i sročnost (14 %), ispuštanje (12 %) te dodavanje (9 %). Rezultati potvrđuju pretpostavku o učestalosti odstupanja u rečenicama u kojima je bilo nužno dodati pomoćni glagol do pri tvorbi negacije, što je moguće tumačiti nepovoljnim prijenosom iz materinskoga hrvatskog jezika.
Ključne riječi
rečenična negacija; odstupanja; hrvatski jezik; engleski jezik
Hrčak ID:
238762
URI
Datum izdavanja:
5.12.2019.
Posjeta: 1.720 *