Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31724/rihjj.46.1.1
Nastavnici jezika i gomilizacija: uvid u europsko istraživanje
Špela Arhar Holdt
orcid.org/0000-0003-0565-0531
; University of Ljubljana, Slovenia
Rina Zviel-Girshin
; Ruppin Academic Center, Israel
Elżbieta Gajek
orcid.org/0000-0003-2971-8334
; University of Warsaw, Poland
Isabel Durán-Muñoz
orcid.org/0000-0002-6795-498X
; University of Córdoba, Spain
Petra Bago
orcid.org/0000-0002-4994-6417
; University of Zagreb, Croatia
Karën Fort
; Sorbonne Université, France
Ciler Hatipoglu
orcid.org/0000-0002-7171-1673
; Middle East Technical University, Turkey
Ramunė Kasperavičienė
orcid.org/0000-0003-0782-3758
; Kaunas University of Technology, Lithuania
Svetla Koeva
; Bulgarian Academy of Sciences, Bulgaria
Ivana Lazić Konjik
orcid.org/0000-0003-0840-0140
; Serbian Academy of Sciences and Arts, Serbia
Lina Miloshevska
; University of Information Science and Technology “St. Paul the Apostle”, Macedonia
Antonia Ordulj
; University of Zagreb, Croatia
Christos Rodosthenous
orcid.org/0000-0003-2065-9200
; Open University of Cyprus, Cyprus
Elena Volodina
orcid.org/0000-0003-1935-1321
; University of Gothenburg, Sweden
Tassja Weber
orcid.org/0000-0002-8873-4716
; University of Mannheim, Germany
Lorenzo Zanasi
; Eurac Research, Italy
Sažetak
U radu je predstavljeno europsko istraživanje o nastavnicima i gomilizaciji (engl. crowdsourcing). U istraživanju je ispitano koliko su nastavnici jezika upoznati s konceptom gomilizacije te su ispitani njihovi stavovi o uključivanju gomilizacije u aktivnosti poučavanja jezika. Istraživanje je provedeno s pomoću mrežnog upitnika, a prikupljani su podatci o: (a) iskustvu nastavnika u organizaciji gomilizacijskih aktivnosti s učenicima/studentima, (b) razvoju gomilizacijskih resursa i materijala, kao i (c) motivaciji nastavnika za sudjelovanjem u gomilizaciji i upotrebi njezinih aktivnosti. Upitnik je distribuiran u više od 30 europskih zemalja. Uzorak obuhvaća 1129 nastavnika jezika u dobi od 20 do 65 godina, koji rade uglavnom u institucijama tercijarnog obrazovanja. Podatci upućuju na to da ispitanici nisu upoznati s konceptom gomilizacije, zbog čega je niska stopa gomilizacijskih aktivnosti u učionici. Međutim, velik je postotak nastavnika koji su voljni sudjelovati u gomilizaciji kako bi se razvili obrazovni sadržaji za jezike koje poučavaju. Posebno su voljni surađivati s drugim nastavnicima u stvaranju interaktivnih digitalnih obrazovnih sadržaja te odabirati, uređivati i dijeliti jezične primjere za vježbe i testove. Budući da je uključivanje gomilizacijskih aktivnosti u poučavanje jezika još u povojima, istaknuti su koraci za daljnja istraživanja.
Ključne riječi
gomilizacija; poučavanje jezika; jezična infrastruktura; istraživanje
Hrčak ID:
243065
URI
Datum izdavanja:
2.9.2020.
Posjeta: 3.376 *