Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.27.2.6

Karakteristike demokratske školske kulture i demokratskoga školskog vođenja u osnovnim školama iz učiteljske perspektive

Monika Pažur orcid id orcid.org/0000-0003-0936-0048 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 390 Kb

str. 49-74

preuzimanja: 1.635

citiraj


Sažetak

U radu je prikazano istraživanje u kojem se ispitivala razvijenost i karakteristike određenih obilježja demokratske školske kulture i demokratskog školskog vođenja u osnovnim školama. U istraživanju je sudjelovao 651 učitelj iz Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Istraživanje je provedeno anketnim ispitivanjem putem upitnika koji je sadržavao Instrument za mjerenje obilježja demokratskog školskog vođenja (izrađen za potrebe istraživanja) i Instrument za mjerenje obilježja
demokratske školske kulture (preuzet iz: Spajić-Vrkaš, 2016). Ukupno gledano, rezultati pokazuju da učitelji percipiraju vođenje u njihovoj školi kao umjereno demokratsko do vrlo demokratsko. Procjenjujući obilježja školske kulture, učitelji primjećuju umjerenu razvijenost demokratskih, ali i nedemokratskih obilježja školske kulture. Međutim, ipak u većoj mjeri smatraju da njihova školska kultura posjeduje ona obilježja koja je čine demokratskom. Veću razvijenost obilježja demokratskog školskog vođenja percipiraju učitelji koji su na početku svoje karijere i oni koji su zaposleni u školama u kojima je aktualni ravnatelj na toj poziciji kraće od pet godina. Veću razvijenost obilježja demokratske školske kulture percipiraju učitelji zaposleni u prigradskim i malim školama.

Ključne riječi

demokracija; osnovna škola; školska kultura; školsko vođenje; učitelji

Hrčak ID:

247956

URI

https://hrcak.srce.hr/247956

Datum izdavanja:

16.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.161 *