Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38190/ope.10.2.14

Poduzetnički mitovi (ili stvarnosti) i poduzetničke namjere

Davor Širola orcid id orcid.org/0000-0002-5902-511X ; Veleučilište u Rijeci
Robert Strahinja orcid id orcid.org/0000-0003-3868-1684 ; Veleučilište u Rijeci
Nikola Novosel ; Veleučilište u Rijeci


Puni tekst: engleski pdf 712 Kb

str. 21-33

preuzimanja: 1.104

citiraj


Sažetak

Razvoj suvremenih istraživanja u području poduzetništva započeo je prije pedesetak godina. U međuvremenu, ponuđene su različite definicije poduzetništva koje su dovele do raznolikih interpretacija obuhvata poduzetništva te naposlijetku do nastanka poduzetničkih mitova. Ova tema je intenzivno istraživana 1980-ih i 1990-ih te su brojni rezultati uspješno demistificirali većinu poduzetničkih mitova. Usprkos tome, poduzetnički mitovi opstaju i redovito se pojavljuju na web portalima, u medijima i člancima blogera. S druge strane suvremeni udžbenici poduzetništva uključuju poduzetničke mitove kao lekciju koja može eliminirati neke prepreke za nove poduzetnike. Ovim istraživanjem utvrđeno je da su poduzetnički mitovi ponešto prisutni među mlađim, niže obrazovanim, ispitanicima ne-poduzetnicima u Hrvatskoj. Ipak, niti ove skupine ispitanika u prosjeku ne drže poduzetničke mitove, realnošću. Daljnja analiza je istaknula da postoji statistički značajna, ali slaba i negativna povezanost između percepcije poduzetničkih mitova kao mitova (ne kao realnosti) i više razine poduzentičkih namjera.

Ključne riječi

poduzetništvo; poduzetnički mitovi; poduzetničke namjere

Hrčak ID:

248108

URI

https://hrcak.srce.hr/248108

Datum izdavanja:

17.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.535 *