Stručni rad
PROFESIONALNI IDENTITET ŠKOLSKOG PEDAGOGA
Nikola Vuković
; Osnovna škola Đurđevac
Sažetak
Od samog početka uvođenja školskog pedagoga u odgojno-obrazovni rad pitanja oko identiteta i profesionalnog djelovanja stalno su aktualna. Definiranje uloge i područja njegovog rada aktualne su i danas, a posebno u vrijeme školskih reformi i sadašnje situacije vezane za različite modele izvođenja nastavnog procesa. Školski pedagog stalno je uključen u pedagoški proces i to od planiranja, programiranja i neposrednog izvođenja do praćenja, analiziranja i vrednovanja istog. Njegova temeljna uloga unapređivanje je rada škole te doprinos razvoju škole u kojoj radi, pa i šire. Tu ulogu ostvaruje kroz različita područja djelovanja. Neposredni rad školskog pedagoga sa sudionicima odgojno-obrazovnog procesa ostvaruje se u različitom kontekstu školskog i izvanškolskog okruženja. Radna sredina u kojoj djeluje važan je kontekst za uspješno ostvarivanje njegovog profesionalnog identiteta. Uspješnost rada ogleda se i u uspješnosti rada škole te njezinih prepoznatljivih odlika kao što su programi, opremljenost škole, kultura škole, učitelji, drugi stručni suradnici i ravnatelj škole. Školski pedagog u suradnji s ostalim sudionicima nastavnog procesa doprinosi ostvarivanju zajedničke školske misije i vizije, ciljeva, kurikuluma i ishoda koji dovode do što boljih postignuća svakog učenika. Profesionalni identitet školskog pedagoga gradi se kroz njegove osnovne uloge u planiranju i projektiranju, informiranju, savjetovanju, istraživanju, analiziranju i unapređivanju odgojno-obrazovnog rada. Rad bi trebao odgovoriti na pitanje Tko su školski pedagozi, odnosno što ih čini profesionalcima? Ovaj rad bavi se mogućnostima doprinosa školskog pedagoga na području učinkovite škole, a time i jačanju njegovog profesionalnog identiteta.
Ključne riječi
identitet, profesionalnost, školski pedagog, učinkovita škola
Hrčak ID:
254517
URI
Datum izdavanja:
2.5.2021.
Posjeta: 3.658 *