Izvorni znanstveni članak
UTJECAJ UČENJA RJEŠAVANJEM PROBLEMSKIH ZADATAKA NA OBRAZOVNI UČINAK U ELEMENTARNOJ NASTAVI MATEMATIKE
Vladimir Kadum
Sažetak
Autor u radu iznosi rezultate do kojih je došao ispitujući utjecaj učenja rješavanjem problemskih zadataka na obrazovni učinak u elementarnoj nastavi matematike.
Eksperiment je proveden na uzorku od 155 ispitanika. Uzorak pripada kategoriji namjernih uzoraka, srednje je veličine, a radilo se o eksperimentu intenzivnoga tipa, gdje nije bitan broj ispitanika koliko rezultati samoga istraživanja.
Dobiveni rezultati pokazuju da je učenje rješavanjem problemskih zadataka: (1) učinkovitije od tradicionalnoga, uobičajenoga načina (t = 8,25; P < 0,05); (2) znatno pridonosi razumijevanju bitnih matematičkih sadržaja (Egrupa je u odnosu prema početnom mjerenju podigla razinu za 8,01 bodova po učeniku, dok je u Kgrupi ta razina smanjena za 0,28 bodova po učeniku); (3) pridonosi aktivnijemu odnosu učenika prema rješavanju zadataka: Egrupa je imala znatno manje nerješavanih zadataka (11,9%) od Kgrupe (23,8%); (4) pridonosi boljemu uspjehu, višoj razini usvojenosti činjenica i informacija (t = 8,51; P < 0,05); (5) pridonosi većoj aplikativnosti stečenih znanja (26,7 postotnih bodova više nego u tradicionalnome načinu učenja); (6) znatno produžuje trajanje stečenih znanja (t = 8,02; P < 0,05). (7) Utjecaj modela sustava vježbi za poticanje problemsko–stvaralačkih sposobnosti učenika na rješavanje problemskih zadataka u nastavi je značajan (t = 5,58; P < 0,05).
Ključne riječi
Matematika; nastava; obrazovni učinak; rješavanje problema; učenje; problemski zadatak
Hrčak ID:
2336
URI
Datum izdavanja:
9.1.2006.
Posjeta: 4.308 *