Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v23i0.4033
Glazbene sklonosti prema klasičnoj glazbi učenika osnovne škole
Snježana Dobrota
orcid.org/0000-0001-7130-0199
; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Split Poljička cesta 35, 21 000 Split, Croatia
Antonella Mendiković
; Student of University of Juraj Dobrila in Pula Zagrebačka 30, 52100 Pula, Croatia
Sažetak
U ovom radu istražuju se glazbene sklonosti učenika osnovne škole prema klasičnoj
glazbi i utjecaj poznavanja glazbe na njihove glazbene sklonosti. U sklopu istraživanja,
upitnik i glazbeni upitnik primijenjeni su na 238 učenika drugog, petog i osmog
razreda osnovne škole.
Rezultati su potvrdili da mlađi učenici pokazuju veće sklonosti prema klasičnoj glazbi
od starijih. Osim toga, utvrđen je i utjecaj spola na sklonosti prema klasičnoj glazbi,
a pohađanje izvannastavnih glazbenih aktivnosti nije se pokazalo kao značajan
prediktor učeničkih sklonosti prema klasičnoj glazbi. Rezultati upućuju na to da
učenici pokazuju najmanje sklonosti prema glazbi 20. stoljeća, što ima značajne
posljedice za glazbeno-pedagošku teoriju i praksu.
Ključne riječi
glazbene sklonosti; klasična glazba; osnovna škola
Hrčak ID:
256982
URI
Datum izdavanja:
3.5.2021.
Posjeta: 1.664 *