Pregledni rad
https://doi.org/10.38190/ope.11.1.10
Pozicioniranje „PR stunt-a“ u strateškom komuniciranju visokog školstva
Lucijano Jakšić
orcid.org/0000-0001-9281-6506
; Europska poslovna škola Zagreb
Krešimir Dabo
orcid.org/0000-0001-9260-7384
; Edward Bernays University College
Marija Volarević
; Europska poslovna škola Zagreb
Sažetak
„PR stunt“ ili PR akrobacija, odnosno promidžbena dosjetka je pomno planirani događaj s ciljem privlačenja pažnje javnosti na organizatore dosjetke ili na drugi cilj organizacije dosjetke. Razlozi za razmatranje upotrebe promidžbene dosjetke nalaze su u velikom potencijalu povrata na ulog te „zaradi“ od neplaćenih reklama u medijima koji su spontano izvijestili o tome da se nešto zanimljivo dogodilo. Osim samih medija, širenju publiciteta putem dosjetke značajno doprinosi i opća javnost na način da danas praktički svatko može putem svojeg smartfona trenutno zabilježiti zanimljivost na koju naiđe te ju podijeliti na internetu. Visoko školstvo, ali i školstvo u svijetu općenito, transformiralo se iz tradicionalnog višestoljetnog pristupa kada je u fokusu bio poučavatelj i institucija na suvremeni masovni pristup gdje je u fokusu student i studiranje se odvija kroz partnerstvo i suradnju unutar procesa učenja. Pojava masovnog visokog obrazovanja u skoro svim državama svijeta sada podrazumijeva javnu kritiku faktora poput: kvalitete usluge cjeloživotnog učenja, uspješnosti ispitivanja, upravljanja institucijom, oblika financiranja te studentskog standarda. Omasovljenje prati širenje i diverzifikacija visokog školstva, a rezultat potonjeg je pojava konkurencije između pojedinih visokoškolskih institucija. Važnost efektivnog prijenosa poruke visoko obrazovne institucije ka (potencijanom) studentu ili njegovom sponzoru školovanja stoga postaje predmet profesionalnog marketinškog komuniciranja. U radu se daje pregled PR Stunt-ova u Hrvatskoj i svijetu te predlažu tematske smjernice pri organizaciji istih.
Ključne riječi
odnosi s javnošću; PR stunt; strateška komunikacija; visoko obrazovanje; marketing
Hrčak ID:
258789
URI
Datum izdavanja:
11.6.2021.
Posjeta: 2.189 *