Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.3213
Osobine ličnosti studenata i njihovo korištenje metakognitivnim strategijama u učenju stranoga jezika i povezani uspjeh
Jelisaveta Šafranj
orcid.org/0000-0003-0861-2290
; Faculty of Technical Sciences University of Novi Sad Trg Dositeja Obradovića 6, 21000 Novi Sad, Serbia
Aleksandra Gojkov-Rajić
; Preschool Teacher Training College “Mihailo Palov” Vršac University of Belgrade Omladinski trg 1, 26300 Vršac, Serbia
Marina Katić
; Faculty of Technical Sciences University of Novi Sad Trg Dositeja Obradovića 6, 21000 Novi Sad, Serbia
Sažetak
U ovom istraživanju ispituje se odnos između osobina ličnosti studenata i njihove
upotrebe metakognitivnih strategija te njihovo postignuće u učenju jezika na razini
višega obrazovanja. U istraživanju je sudjelovao 401 student, a za mjerenje njihovih
percepcija vlastitih osobina ličnosti i upotrebe metakognitivnih strategija korišteni
su Međunarodni fond čestica ličnosti (IPIP)1 (Goldberg, 2001) i Oxfordin (1990)
Inventar strategija za učenje jezika (ISUJ). Kako bi se ispitala prediktivna uloga
osobina ličnosti u odnosu na različite domene metakognitivnih strategija, provedene
su tri multiple linearne regresije. Dvije domene metakognitivnih strategija, tj.
usredotočeno učenje i vrednovanje, dosegle su razinu statističke značajnosti, dok
planiranje i organizacija u procesu učenja kao kriterij nije statistički značajno.
Ove dvije domene objašnjavaju 4,1 % i 6,7 % kriterijske varijance. Otvorenost
za iskustvo značajan je prediktor za dvije domene metakognitivne strategije, tj.
usredotočeno učenje i evaluaciju. Izračunate su Pearsonove korelacije između
dimenzija ličnosti i ocjena iz engleskih kolegija. Postignuti uspjeh je statistički
značajno i negativno povezan sa svjesnosti i ugodnosti, dok je u pozitivnoj korelaciji
s otvorenosti za iskustvo.
Ključne riječi
dimenzije osobnosti; domene metakognitivnih strategija; ocjene; sveučilišni studenti.
Hrčak ID:
262073
URI
Datum izdavanja:
3.9.2021.
Posjeta: 1.450 *