Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.29.1.6

Interesi učenika osnovne škole za izbornu nastavu tehničke kulture i školske aktivnosti u Hrvatskoj

Damir Purković orcid id orcid.org/0000-0002-2046-3972 ; School of Polytechnics, University of Rijeka, Croatia
Dino Delač orcid id orcid.org/0000-0002-2584-2664 ; Electrical Industrial and Craft School Rijeka, Croatia
Stjepan Kovačević orcid id orcid.org/0000-0002-7523-4632 ; Faculty of Science, University of Split, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 1.838 Kb

str. 167-189

preuzimanja: 445

citiraj


Sažetak

Učenikova mogućnost izbora sadržaja učenja tijekom općeg obveznog obrazovanja važan je korak ka individualiziranom razvoju. Unatoč proklamiranim potrebama društva za razvojem kompetencija u tzv. STEM području, u hrvatskom su obrazovnom sustavu aktivnosti iz ovog područja najmanje zastupljene u kurikulumu općeg obrazovanja. Stoga je provedeno istraživanje interesa učenika za izbornu nastavu tehničke kulture te za aktivnosti koje bi odabrali kad bi mogli birati što će u školi učiti i raditi. Istraživanje je provedeno na stratificiranom uzorku učenika osnovnih škola u Hrvatskoj (N = 2155) u dobi od 11. do 15. godine života. Analizom rezultata istraživanja ustanovljeno je da su aktivnosti iz IKT-a, robotike, programiranja i modelarstva najatraktivnija područja za izbornu nastave tehničke kulture. Kad je riječ o aktivnostima u školi, učenici bi najradije odabrali sportske aktivnosti, a potom slijede informatičke, prirodoznanstvene i tehničke aktivnosti. Ovakav nalaz ukazuje na nužnu preobrazbu školskog kurikuluma koji će učenicima omogućiti razvoj u skladu s njihovim interesima.

Ključne riječi

izborna nastava; izvannastavne aktivnosti; kurikulum; opće obvezno obrazovanje; tehnička kultura

Hrčak ID:

279501

URI

https://hrcak.srce.hr/279501

Datum izdavanja:

21.6.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.844 *