Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.29.1.6
Interesi učenika osnovne škole za izbornu nastavu tehničke kulture i školske aktivnosti u Hrvatskoj
Damir Purković
orcid.org/0000-0002-2046-3972
; School of Polytechnics, University of Rijeka, Croatia
Dino Delač
orcid.org/0000-0002-2584-2664
; Electrical Industrial and Craft School Rijeka, Croatia
Stjepan Kovačević
orcid.org/0000-0002-7523-4632
; Faculty of Science, University of Split, Croatia
Sažetak
Učenikova mogućnost izbora sadržaja učenja tijekom općeg obveznog obrazovanja važan je korak ka individualiziranom razvoju. Unatoč proklamiranim potrebama društva za razvojem kompetencija u tzv. STEM području, u hrvatskom su obrazovnom sustavu aktivnosti iz ovog područja najmanje zastupljene u kurikulumu općeg obrazovanja. Stoga je provedeno istraživanje interesa učenika za izbornu nastavu tehničke kulture te za aktivnosti koje bi odabrali kad bi mogli birati što će u školi učiti i raditi. Istraživanje je provedeno na stratificiranom uzorku učenika osnovnih škola u Hrvatskoj (N = 2155) u dobi od 11. do 15. godine života. Analizom rezultata istraživanja ustanovljeno je da su aktivnosti iz IKT-a, robotike, programiranja i modelarstva najatraktivnija područja za izbornu nastave tehničke kulture. Kad je riječ o aktivnostima u školi, učenici bi najradije odabrali sportske aktivnosti, a potom slijede informatičke, prirodoznanstvene i tehničke aktivnosti. Ovakav nalaz ukazuje na nužnu preobrazbu školskog kurikuluma koji će učenicima omogućiti razvoj u skladu s njihovim interesima.
Ključne riječi
izborna nastava; izvannastavne aktivnosti; kurikulum; opće obvezno obrazovanje; tehnička kultura
Hrčak ID:
279501
URI
Datum izdavanja:
21.6.2022.
Posjeta: 1.844 *