Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31192/np.20.2.10
Prediktori međugeneracijskog učenja u vrtiću
Aleksandra Šindić
orcid.org/0000-0001-8565-0464
; Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, Banja Luka, Bosna i Hercegovina
Dragan Partalo
orcid.org/0000-0003-4680-1308
; Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, Banja Luka, Bosna i Hercegovina
Nives Ličen
orcid.org/0000-0001-5032-4853
; Univerzitet u Ljubljani, Filozofski fakultet, Ljubljana, Slovenija
Sažetak
Eksplorativna studija dio je kvantitativnog projekta realiziranog 2021. godine na uzorku od 105 odgajatelja iz predškolskih ustanova s područja Banje Luke, Bosna i Hercegovina. Cilj studije je bio ispitati imaju li elementarna znanja i sociodemografske varijable odgajatelja (radno iskustvo i godina završetka formalnog obrazovanja) ulogu u predikciji međugeneracijskog učenja u vrtićkom kontekstu. Teoretski okvir studije su koncepti međugeneracijskog učenja i profesionalnog razvoja. Uz pomoć višestruke regresijske analize izdvojeno je elementarno znanje odgajatelja kao prediktor međugeneracijskog učenja u vrtiću. Predominacija upućenosti i elementarnoga znanja o međugeneracijskom učenju za njegovu provedbu u odnosu na druge varijable koje ne uključuju aktivnost pojedinca, potvrđuje važnost konstruktivističkog pristupa u pedagoškom radu i ukazuje da je ključna konstrukcija znanja pojedinca kroz različite vidove obrazovanja povezana s praktičnim djelovanjem. Nalazi studije ukazuju na potrebu povećanja osmišljavanja i provedbe obrazovanja o međugeneracijskom učenju kroz formalno, neformalno i informalno obrazovanje da bi se odgajatelji educirali o ovom konceptu i njegovom realiziranju u svakodnevnom životu i radu kroz različite programe i projekte.
Ključne riječi
elementarno znanje; uključivanje starijih osoba u odgojno-obrazovni rad; međugeneracijsko učenje; odgajatelj; profesionalna suradnja
Hrčak ID:
280527
URI
Datum izdavanja:
15.7.2022.
Posjeta: 1.639 *