Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Jezični krajolik u turističkoj ponudi Grada Šibenika

Sanja Baraka orcid id orcid.org/0000-0001-8390-941X ; Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira


Puni tekst: hrvatski pdf 639 Kb

str. 7-12

preuzimanja: 164

citiraj


Sažetak

Na turističku ponudu nekog grada ili područja utječe niz čimbenika koji se odnose na geografske, destinacijske, financijske, povijesne, kulturološke i mnoge druge razloge. Osim njih, za kvalitetnu turističku ponudu važan je i lingvistički čimbenik, posebice kada se radi o stranim gostima. Jezični krajolik (engl. linguistic landscape) kao koncept lingvistike i sociolingvistike u zadnja dva desetljeća bilježi povećan broj istraživanja i interesa lingvističara. Cilj ovog rada je pružiti pregled jezičnog krajolika na primjeru grada Šibenika, s naglaskom na elemente višejezičnosti koji se tiču turističke ponude. U radu se, osim pregleda stanja, daje i klasifikacija elemenata jezičnog krajolika kao i kvalitativna analiza znakova. Rezultati istraživanja pokazali su znatnu prisutnost višejezičnosti u jezičnom krajoliku Šibenika, u kojima očekivano prevladava engleski jezik. Time možemo tvrditi da je turistička ponuda Šibenika uvelike okrenuta prema stranom tržištu te da je jezični krajolik pod utjecajem znatnog broja turista koji posjećuju ovo područje, ali i statusa koji engleski jezik ima na globalnoj razini.

Ključne riječi

jezični krajolik, turistička ponuda, višejezičnost

Hrčak ID:

286690

URI

https://hrcak.srce.hr/286690

Datum izdavanja:

30.6.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 891 *