Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38190/ope.12.2.1

Strategije upravljanja znanjem i njihov utjecaj na poslovanje talijanskih tvrtki

Vojislav Babić orcid id orcid.org/0000-0001-7882-3304 ; Sveučilište u Beogradu, Institut za sociološka istraživanja
Siniša Zarić ; Sveučilište u Beogradu, Ekonomski fakultet
Rossana Piccolo ; Sveučilište u Kampaniji “Luigi Vanvitelli”


Puni tekst: engleski pdf 862 Kb

str. 7-20

preuzimanja: 309

citiraj


Sažetak

Upravljanje znanjem pojavljuje se kao iskonska potreba tijekom industrijske revolucije 4.0, kada su znanje i informacije ključni resurs za brži ciklus inovacija i ekonomski prosperitet. To je složen proces koji podrazumeva tehnologije uključene u stvaranje, proširenje i korištenje podataka o znanju. Ova empirijska studija analizira pokazatelje i strategije za upravljanje znanjem u 70 tvrtki u talijanskoj regiji Campania. Krajnji cilj istraživanja je utvrditi utječe li strategija upravljanja znanjem na parametre poslovanja poduzeća. Pokazatelji upravljanja znanjem klasificirani su u pet osnovnih kategorija: akademsko obrazovanje, obuka zaposlenika, skladištenje, diseminacija i tehnička podrška. Za prikupljanje podataka korišten je upitnik sa zatvorenim odgovorima, intervalnim i Likertovim skalama. Varijable za mjerenje upravljanja znanjem obrađuju se tehnikom faktorske analize, varijantom
maksimalne vjerojatnosti. Ideja je bila da se kao rezultat dobiju strategije u obliku faktorskih skorova i analizira njihova bit. Utjecaj faktorskih skorova na poslovne parametre tvrtke mjeren je višestrukom regresijskom analizom.

Ključne riječi

Upravljanje znanjem; strategije; poslovni parametri; faktorska analiza; talijanske tvrtke

Hrčak ID:

290001

URI

https://hrcak.srce.hr/290001

Datum izdavanja:

30.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.041 *