Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38190/ope.12.2.1
Strategije upravljanja znanjem i njihov utjecaj na poslovanje talijanskih tvrtki
Vojislav Babić
orcid.org/0000-0001-7882-3304
; Sveučilište u Beogradu, Institut za sociološka istraživanja
Siniša Zarić
; Sveučilište u Beogradu, Ekonomski fakultet
Rossana Piccolo
; Sveučilište u Kampaniji “Luigi Vanvitelli”
Sažetak
Upravljanje znanjem pojavljuje se kao iskonska potreba tijekom industrijske revolucije 4.0, kada su znanje i informacije ključni resurs za brži ciklus inovacija i ekonomski prosperitet. To je složen proces koji podrazumeva tehnologije uključene u stvaranje, proširenje i korištenje podataka o znanju. Ova empirijska studija analizira pokazatelje i strategije za upravljanje znanjem u 70 tvrtki u talijanskoj regiji Campania. Krajnji cilj istraživanja je utvrditi utječe li strategija upravljanja znanjem na parametre poslovanja poduzeća. Pokazatelji upravljanja znanjem klasificirani su u pet osnovnih kategorija: akademsko obrazovanje, obuka zaposlenika, skladištenje, diseminacija i tehnička podrška. Za prikupljanje podataka korišten je upitnik sa zatvorenim odgovorima, intervalnim i Likertovim skalama. Varijable za mjerenje upravljanja znanjem obrađuju se tehnikom faktorske analize, varijantom
maksimalne vjerojatnosti. Ideja je bila da se kao rezultat dobiju strategije u obliku faktorskih skorova i analizira njihova bit. Utjecaj faktorskih skorova na poslovne parametre tvrtke mjeren je višestrukom regresijskom analizom.
Ključne riječi
Upravljanje znanjem; strategije; poslovni parametri; faktorska analiza; talijanske tvrtke
Hrčak ID:
290001
URI
Datum izdavanja:
30.12.2022.
Posjeta: 1.041 *