Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4593
Obrazovne strategije u razvoju kritičkoga razmišljanja: pristup utemeljene teorije
Monica Gabriela Assante
; Alexandru Ioan Cuza University
Mariana Momanu
; Alexandru Ioan Cuza University
Florin Enescu
orcid.org/0000-0002-2828-7053
; Alexandru Ioan Cuza University
Sažetak
Prikazanim kvalitativnim pristupom istraživali su se stavovi učitelja o poučavanju kritičkoga razmišljanja i obrazovne strategije poučavanja povezane s razvojem kritičkoga razmišljanja kod učenika. U ovom istraživanju sudjelovalo je trideset rumunjskih učitelja (od 8. do 12. razreda) s najmanje 5 godina iskustva rada u školi. Za istraživanje strategija učenja usvojenih za razvoj kritičkog razmišljanja korištena je metodologija utemeljene teorije, a podatci su prikupljeni polustrukturiranim intervjuima. Istraživanje je provedeno od rujna 2020. do veljače 2021. Nakon analize podataka pojavilo se teorijsko objašnjenje procesa koje opisuje: preduvjete za razvoj kritičkoga razmišljanja, fenomen razvoja kritičkoga razmišljanja, moguće prepreke, obrazovne strategije kojima se koriste učitelji i moguće posljedice obrazovnih strategija. Obrazovne strategije kojima se koriste učitelji dovele su do isticanja dvaju važnih otkrića: korištenja tradicionalnih nastavnih metoda na štetu metoda poučavanja kritičkoga razmišljanja i, nešto pozitivnije gledano, usredotočenosti učitelja na samorazvoj učenika. Zaključno, najučinkovitiji su učitelji shvatili kako individualne osobine utječu na razvoj kritičkoga razmišljanja u razrednom okruženju. Rezultati također ocrtavaju moralnu dimenziju kritičkoga mišljenja, koje, osim procesa odlučivanja, postaje i procesom prihvaćanja i razumijevanja posljedica pojedinačnih radnji.
Ključne riječi
nastava; nastavnici u službi; obrazovne strategije; razvoj kritičkoga razmišljanja; utemeljena teorija.
Hrčak ID:
293539
URI
Datum izdavanja:
21.12.2022.
Posjeta: 1.262 *